۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85342112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کنگره ملی بانوان تاثیرگذار به دنبال نهادینه ساختن الگوی سوم زن است

قزوین - ایرنا - مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: کنگره ملی بانوان تاثیرگذار به دنبال تحقق و نهادینه ساختن گفتمان الگوی سوم زن است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کبری علیخانی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه کنگره ملی بانوان تاثیرگذار افزود: بانوان تاثیرگذار در جامعه اسلامی، کسانی هستند که در جامعه نقش مادری و همسری را برعهده می‌گیرند و ضمن حفظ روحیه مادری و دختری بر جامعه اطراف خود نیز تاثیرگذار خواهند بود.

وی اضافه کرد: بعد از برگزاری نخستین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار در سال گذشته، با توجه به استقبال بالا تصمیم بر این شد که دومین کنگره را امسال در دستور کار بگذاریم.

علیخانی با اشاره به اینکه از مهرماه امسال مقدمات این کنگره آغاز شد، تاکید کرد: سپس دبیرخانه اجرایی و علمی کنگره کشوری آن شکل گرفت و در استان‌ها نیز تشکیل شد و از آذرماه دبیرخانه های استانی هم فعالیت خود را آغاز کردند.

این مسوول ادامه داد: ویژگی کنگره امسال، مردمی شدن آن بود که باعث شد همه بانوان در همه نقاط کشور بتوانند در یک سامانه مشخص ثبت نام کنند تا ظرفیت حضور بانوان تاثیرگذار روستایی نیز فراهم شود.

علیخانی با بیان اینکه داوری‌ها تا اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: نفرات ثبت نام کننده از طریق کارگروه‌های تخصصی بررسی می‌شوند و در نهایت این مردم هستند که انتخاب کننده یک بانوی تاثیرگذار در استان های خود خواهند بود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به مردمی کردن امورات که در سند تحول دولت مردمی قرار دارد، تلاش شده تا مردم در فرآیند ارزیابی و داوری این کنگره مشارکت داشته باشند.

گفتنی است، کنگره ملی بانوان تاثیرگذار در هشت عرصه فرهنگ و هنر، تعلیم و تربیت، گفتمان سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علم پژوهش و فن آوری، سیاست گذاری و حکمرانی و ورزش ارزیابی می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha