۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85342175
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عکس‌های کمتر دیده شده از سردار سلیمانی

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبر: 85342175
عکس‌های کمتر دیده شده از سردار سلیمانی

تهران- ایرنا- نمایشگاه «دیده نشده؛ عکس‌های کمتر دیده شده جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی» در گالری «خانه» حوزه هنری برپا شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حوزه هنری، عکس‌های کمتر دیده شده از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که از جوانی و حضور در جنگ دفاع مقدس تا لحظه شهادت و بعد تشییع در شهرها و روستاها را در برمی‌گیرد، در نمایشگاهی با عنوان «دیده نشده؛ عکس‌های کمتر دیده شده جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی» در گالری «خانه» حوزه هنری روی دیوار رفت.

با توجه به اینکه برخی از تصاویرِ مربوط به تشییع حاج قاسم سلیمانی که در حضور انبوهی از مردم عکاسی شده بود، بارها دیده شده بود خانه عکاسان ایران تصمیم گرفت تا نمایشگاهی از عکس‌های کمتر دیده شده حاج قاسم سلیمانی از دوره جنگ تحمیلی تا شهادت وی را در معرض دید عموم قرار دهد.

این نمایشگاه شامل ۴۰ عکس از آثار ۲۰ عکاس است که از دوره جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی عکاسی شده‌اند و با ابعاد ۵۰ × ۷۰ سانتی‌متر، ۱۰۰ × ۱۵۰ سانتی‌متر و ۱۰۰ × ۷۰ سانتی‌متر به نمایش درآمده‌اند.

در میان تصاویر به نمایش درآمده، برخی عکس‌ها از لنز دوربین عکاسان، از مهربانی سردار با کودکان، ارادت وی به رهبر معظم انقلاب، نمازی که در میدان پرهیاهو و پرآشوب جنگ با آرامش عجین شده بود و لبخندی فراموش نشدنی می‌گویند.

عکس‌های کمتر دیده شده از سردار سلیمانی

مهدی طاهری که یکی از عکاسان شرکت‌کننده در این نمایشگاه است درباره اثر خود اظهارداشت: برای هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی، تصویر قداست خاصی دارد بنابراین دوست دارند با گنجاندن بالاترین مفاهم و ارزش‌ها در آثار خود، به مجاهدین و شخصیت‌هایی همچون حاج قاسم سلیمانی که افق‌ها را تغییر دادند، بپردازند و به نوعی با عکاسی در ثواب جهاد شریک شوند.

وی با بیان اینکه نور برای عکاس مفهومی مهم و ارزشمند است، افزود: در عکسی که از من در این نمایشگاه روی دیوار رفته هم نوری تابیده شده که علت عمده جلوه آن است و امیدوارم در این نمایشگاه توجه مخاطبان و بازدیدکنندگان را هم جلب کند.

این عکاس درباره نمایشگاه «عکس‌های کمتر دیده شده جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی» بیان کرد: مهمترین ویژگی شاخص این نمایشگاه تنوع عکس‌های آن است که در بازه تاریخی متعدد و از زوایای متنوع به حاج قاسم سلیمانی پرداخته‌اند.

نمایشگاه عکس «عکس‌های کمتر دیده شده جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی» از ۱۳دی تا ششم بهمن ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «خانه» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان علاقه‌مندان است.

عکس‌های کمتر دیده شده از سردار سلیمانی

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ و با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا در فرودگاه بغداد هدف حمله ارتش تروریستی ایالات متحده قرار گرفت و به همراه جمعی از همراهان خود به شهادت رسید.

شهید سلیمانی در طول دوران فرماندهی خود با سازماندهی نیروهای مقاومت در منطقه غرب آسیا، محور مقاومت را در کشورهای منطقه ایجاد کرد و به تقویت آن پرداخت. دوران ۲۲ ساله فرماندهی شهید سلیمانی در نیروی قدس دوران شکوفایی این نیرو و حضور موثر آن در منطقه قلمداد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha