اوقات فراغت دانش‌آموزان اصفهان با مهارت‌های فنی و هنری غنی‌ می‌شود

اصفهان – ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سید احمدرضا بنی‌لوحی روز چهارشنبه در نشست با مدیران مدارس شبانه‌روزی اصفهان افزود: با آموزش مهارت‌های فنی و هنری در قالب طرح «خوداتکایی» می‌توان دانش‌آموزان را در مسیر تولید و اشتغال هدایت کرد.

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به دوری دانش‌آموزان این مدارس از خانواده در طول هفته، غنی‌سازی اوقات فراغت یکی از مهمترین انتظارات از مدارس شبانه‌روزی است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: می‌توان از بازی‌های بومی و محلی نیز برای شاداب سازی محیط تحصیل و زندگی این دانش‌آموزان بهره گرفت.

وی با اشاره به مسوولیت خطیر سرپرستان خوابگاه‌های شبانه‌روزی خاطرنشان کرد: این مدارس بر اساس دستورالعمل، با برنامه تمام‌ وقت و ۲۴ ساعته تأسیس شده‌اند و باید برای تمام ابعاد آموزشی، تربیتی، هنری، ورزشی دانش آموزان خود برنامه داشته باشند.

فاطمه یوسفیان مسوول مدارس نمونه دولتی و شبانه‌روزی آموزش‌ و پرورش اصفهان نیز گفت: خوابگاه محل زندگی دانش‌آموزان است و برای این زندگی گروهی، مهارت‌هایی موردنیاز است و ضرورت دارد آموزش این مهارت‌ها، توسط سرپرستان خوابگاه‌ها مدنظر قرار گیرد.

بیش از ۶ هزار نفر در استان در ۵۷ مدرسه شبانه‌روزی در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha