کنگره ملی بانوان فرصتی برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی زنان است

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان گفت: برگزاری کنگره ملی بانوان، فرصتی برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی زنان است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره برداری کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فائره موسوی روز چهارشنبه در دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار استان، افزود: این کنگره به منظور توسعه فرآیند گفتمان صحیح در زمینه زن و خانواده، شناسایی زنان تاثیرگذار جامعه در هشت عرصه علمی، پژوهشی و فناوری، سیاست‌گذاری و حکمرانی، گفتمان‌سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و کارآفرینی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر، ورزش و اعتلای نقش زن و معرفی زنان نخبه در استان برگزار شد.

وی افزود: اولین کنگره زنان تاثیر گذار استان سال گذشته در سه بخش علمی، اجتماعی و اقتصادی برگزار شد.

کنگره ملی بانوان فرصتی برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی زنان است

وی با بیان اینکه در این کنگره ۶۰۰ بانوی زنجانی در امتیاز دهی ها شرکت کردند، اضافه کرد: در این رخداد ۸۰۰ بانو مشارکت داشتند و ۵۰ نفر نیز به دلیل کسب امتیاز بالا تقدیر شدند.

موسوی افزود: بر این مبنا معاونت زنان ریاست‌ جمهوری تصمیم گرفت دومین کنگره را به صورت مردمی برگزار کند و دبیرخانه علمی را از بین مردم و خارج از فضای دولت پیش ببرد.

دبیر علمی کنگره علمی زنان تأثیرگذار نیز با تشریح اهداف این کنگره، گفت: فراخوان برگزاری کنگره از آذرماه آغاز و ۲ بار تا ۱۳ دی‌ماه تمدید شد.

پریسا قاجانلو از ثبت‌نام ۸۰۰ بانوی زنجانی در این کنگره خبر داد و افزود:روند انتخاب برگزیدگان کنگره در هشت کارگروه تعریف شد و منتخبان طبق فرایندها به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha