۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85342366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان بارندگی در بوشهر ۵۰درصد کاهش یافت

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبر: 85342366
میزان بارندگی در بوشهر ۵۰درصد کاهش یافت

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: ۶۲ میلیمتر باران در سال زراعی جاری در این استان ثبت شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه ۵۰ درصد کاهش دارد.

" علی محمدی " روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: پاییز امسال با خشکی در این استان سپری شد و بررسی ها نشان می دهد وضعیت بارندگی در فصل زمستان نیز مطلوب نیست.

وی افزود:کاهش بارندگی در این استان باعث شده تا میانگین افت سطح آب‌های زیرزمینی یک متر و در برخی نقاط به چهار متر نیز افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر یادآورشد: منابع آب این استان از حوضه‌های آبریز بالادست در استان‌های مجاور تامین می شود که بدلیل کاهش بارندگی در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد این امر در منابع آب سطحی و زیرزمینی تاثیر منفی گذاشته است.

محمدی ادامه داد: در این حوضه‌های آبریز نیز شاهد کاهش شدید بارندگی و خشکسالی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به ضرورت استفاده حداکثری از بارش های حداقلی امسال گفت: در بارش های سال زارعی جاری ۱۷ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای استان ذخیره‌سازی شد.

وی اضافه کرد: آب باران ذخیره‌سازی شده از طریق چهار سد، ۱۶ طرح تغذیه مصنوعی و آبخیزداری و بخشی هم از طریق طرح‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: در راستای ساخت سدهای جدید در استان اقدامات خوبی انجام گرفته و طرح های مهمی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب انتظار می رود سال آینده سدهای دالکی و دشت پلنگ به مرحله آبگیری برسند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha