فعالیت کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی در قم آغاز شد

قم - ایرنا- کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی درفضای مجازی با رویکرد ارشادی، بازدارنده و پیشگیرانه روز چهارشنبه فعالیت خود را در استان قم آغاز کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادستانی قم ، حجت الاسلام ابوالفضل تحریری معاون دادستان قم در اولین جلسه این کمیته بر استفاده از ظرفیت ویژه فضای مجازی درایجاد شور و هیجان انتخاباتی و انجام تبلیغات و برنامه های کاندیداها تاکید کرد.

وی افزود: در این راستا اگر با جرایم مشهود و غیر قابل اغماض مواجه شویم، برخورد قانونی لازم با متخلفان انجام می‌گیرد.

مسائل مربوط به فضای مجازی از جمله نحوه تبلیغات کاندیداها، ایجاد شور و هیجان انتخاباتی، اخبار، شبهه افکنی‌ها و انتشار شایعات، نحوه رصد سایت‌ها و پایگاه‌های خبری، صفحات مجازی و ... در این جلسه مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

همچنین پیشنهادهای اعضا در خصوص ایجاد شور تبلیغاتی ، شناسایی و مقابله با فضاهای مسموم و متخلف، رصد و نظارت بر فضای مجازی و پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی در این استان بررسی شد.

تشکیل جلسات توجیهی برای نامزدهای انتخابات و مدیران ستادهای آن‌ها در راستای اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات انتخابات و جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و برگزاری کارگاه آموزشی برای مدیران پایگاه‌ها و کانال‌های خبری در رابطه با جرایم انتخاباتی در فضای مجازی از پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مردم قم در این دوره از انتخابات سه نماینده برای مجلس شورای اسلامی و یک نماینده را برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌کنند.

۷۴۷ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه قم برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تعیین شده‌است.

شعب اخذ رای قم همچنین شامل ۶ حوزه فرعی نیز می‌شود که ۲ حوزه در شهر کهک، ۲ حوزه در شهر جعفرآباد و یک حوزه در بخش سلفچگان و یک حوزه در خلجستان مستقر می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha