تحلیلگران صهیونیست: ترور العاروری موضع حماس را تغییر نمی‌دهد

تهران- ایرنا- تحلیلگران رژیم صهیونیستی در سایه نگرانی از چگونگی پاسخ حزب الله لبنان به ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیروت اذعان کردند که این ترور باعث تغییر موضع حماس نخواهد شد زیرا این جنبش، یک نهاد سازمانی است و تل آویو اکنون با ترور العاروری، باید نگران وضعیت اسیران صهیونیست خود باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، «ناحوم برنیع» تحلیلگر صهیونیست با بیان اینکه پس از ترور شهید العاروی، بیشترین نگرانی تل آویو مربوط به وضعیت اسیران صهیونیست در نوار غزه است، گفت: این ادعاهاکه ترور العاروری باعث خواهد شد که مواضع «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه نرم تر شود، فقط حرف هایی است که به خودمان می زنیم و احتمالا این ترور مذاکرات برای آزادی اسیران را با مانع روبرو خواهد کرد یا کلا از بین خواهد برد.

وی اضافه کرد: کسانی که نقشه ترور العاروری را کشیدند، می دانستند که پاسخی کوبنده از سوی حماس یا حزب الله منتظرشان خواهد بود، هیچیک از تصمیم گیرندگان در رژیم صهیونیستی معتقد نیستند که این اقدام، مواضع حماس را نرم می کند.

برنیع گفت: هرچند که شانس توافق در تبادل اسرا پیش از عملیات ترور در بیروت هم بسیار اندک بود اما هر تأخیر ممکن است سرنوشت ساز باشد و هر ترور منجر به ترور متقابل شود و این اعتراف بسیار سخت است که برنامه ریزی ترور در گروی شرط بندی بر روی جان اسیرای اسرائیل بوده است.

این تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد: ترور العاروری و یارانش ممکن است فعالیت حماس را در کوتاه مدت تحت شعاع قرار دهد اما این واقعیت را تغییر نخواهد داد که حماس یک نهاد سازمانی است.

در همین راستا، «یوسی یشواع» روزنامه نگار صهیونیست نیز تاکید کرد که حزب الله می تواند با زرادخانه موشک های دقیق و دور برد خود، رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.

«آوی یسخروف» نیز روزنامه نگار صهیونیست گفت که ترور صالح العاروری، ترور یکی از مهم ترین مقامات حماس از آغاز جنگ کنونی علیه نوار غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) بوده و هنوز مشخص نیست که حزب الله چگونه پاسخ خواهد داد.

«صالح العاروری» نائب رئیس اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله سه‌شنبه شب رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

جنبش حماس سه‌شنبه شب اسامی ۷ شهید حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را منتشر کرد.

حماس اعلام کرد که صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس، سمیر فندی و عزام الاقرع از فرماندهان قسام و محمود زکی شاهین، محمد الریس، محمد بشاشه و احمد حمود از اعضای حماس در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت شهید شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha