زنان ایرانی همزمان با ایفای نقش در خانواده مسئولیت اجتماعی خود را نیز انجام می‌دهند

تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زنان ایرانی با الهام از آموزه‌های دینی خصوصا کلام قرآن همزمان با ایفای نقش خود در خانواده مسئولیت اجتماعی خود را نیز با رعایت ملاحظات فرهنگ ایرانی- اسلامی به سرانجام می‌رسانند که  در تمام عرصه‌های جامعه قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، لادن رضی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و تبریک این روز به تمامی بانوانی که در عرصه حفاظت از محیط زیست فعالیت می کنند، افزود: به نظر من زنان نقش بسیار موثری در حفظ محیط زیست به عنوان امانت الهی و ارائه مناسب این امانت به نسل آینده دارند و زنان ایرانی دارای دانش بومی بسیار ارزنده در حفاظت محیط زیست هستند، این را خصوصا در ایلات و عشایر و رفتار احترام آمیز آنها به محیط زیست به عینه می توان دید.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بانوان نیمی از پیکره اجتماع هستند و نیمی دیگر پیکره جامعه را تربیت و پرورش می دهند. شخصیت، رفتار، فرهنگ و اندیشه زنان بی‌ گمان در شکل ‌گیری جامعه انسانی نقش مهمی را ایفا می‌ کند.

رضی افزود: قرآن کریم در بدترین دوران برای زنان، بر قلب مبارک پیامبر اسلام (ص) نازل شد، آن زمانی که مردم فرزندان خود را به جرم دختر بودن زنده به گور می‌ کردند، انگار بلایی تمام نشدنی بر آنان نازل شده باشد، در این اوضاع بغرنج اجتماعی و فرهنگی بود که قرآن نازل شد و زن را به عنوان عضوی مؤثر در اجتماع معرفی کرد و اعلام داشت زنان باید در مسائل مهم اجتماعی نقش آفرینی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha