پژوهشگران ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

شهرکرد- ایرنا- رییس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در نخستین دوره تجلیل از پژوهشگران عرصه ایران‌شناسی یک پژوهشگر برتر ملی و ۲ پژوهشگر برتر استانی از استان انتخاب و تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، عباس قنبری عدیوی روز چهارشنبه در آیین نخستین دوره تجلیل از پژوهشگران پیشکسوت استانی در عرصه ایران‌شناسی که در مجتمع فرهنگی هنری مهر شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست از دکتر اصغر شهبازی به عنوان پژوهشگر نمونه کشوری و از دکتر حمید رضایی و روح‌الله کریمی کیاسی به عنوان پژوهشگران برتر استانی در حوزه ایران‌شناسی تجلیل شد.

وی ادامه داد: این انتخاب به پاس کوشش مجدانه محققان استان برای مطالعه، تحقیق و تالیف در زمینه تاریخ و فرهنگ ایران زمین و با هدف تقویت مبانی وحدت ملی و تلاش برای ارتقای سطح تحقیقات بومی و ملی و انتشار کتاب‌های فاخر صورت گرفته است.

رییس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بدون تردید پژوهش برای ایران و ایرانی، عرصه‌ای بیکران برای خدمتی خالصانه و افتخارآمیز است که در این عرصه پژوهشگران و محققان شاخصی در استان وجود دارد که این فرصت را قدر نهاده و در راستای شناسایی، معرفی و تجلیل از آنها اقدام می‌شود.

قنبری یادآور شد: در راستای تبادل تجربیات و پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه ایران‌شناسی فیلم‌هایی در خصوص آشنایی با بنیاد ایران‌شناسی و آثار و تحقیقات انجام شده در این عرصه پخش شد.

در این نشست علی رحم شایان از شاعران استان شعری در مدح حضرت زهرا(س) قرائت کرد و معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در خصوص ضرورت و اهمیت کتاب و پژوهش در عرصه‌های مختلف از جمله ایران‌شناسی سخن گفت.

همچنین در این نشست برخی از محققان و پژوهشگران به بیان دیدگاه‌های خود در عرصه تالیف کتاب و پژوهش در عرصه ایران‌شناسی پرداختند و از تعدادی از بانوان عضو این بنیاد به مناسبت روز زن و مادر تجلیل شد.

پژوهشگران ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha