عمران خان به اهانت به ناظر انتخابات پاکستان متهم شد

تهران- ایرنا- نخست وزیر سابق پاکستان، به دلیل اظهاراتش علیه کمیسیون انتخابات این کشور به اهانت به ناظر انتخابات متهم شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، نعیم حیدر پنجوتا وکیل عمران خان گفت: نخست وزیر سابق پاکستان امروز به توهین به کمیسیون انتخابات این کشور متهم شده است، این اتهام مربوط به اظهارات کنایه‌آمیز وی در مورد ناظر ارشد انتخابات پاکستان است.

وی از زمانی که در آپریل ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) از سمت نخست وزیری پاکستان (از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲) برکنار شد، درگیر پرونده های قضایی سیاسی و حقوقی شده است. او از زمانی که در ماه اوت (شهریور) به مدت سه سال به دلیل فروش غیرقانونی هدایای دولتی به زندان افتاد، در انظار عمومی دیده نشده است.

حیدر پنجوتا، وکیل خان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کمیسیون انتخابات، عمران خان را در غیاب وکلایش متهم کرده است.

کمیسیون انتخابات پاکستان علیه خان و دیگر رهبران سابق حزب جنبش انصاف پاکستان (PTI) اعلام جرم کرد و گفت: خان و همکارانش «اظهارات تحقیرآمیز و توهین‌آمیزی علیه کمیسیون انتخابات و ناظر ارشد انتخابات پاکستان بیان کرده اند.

خان که به طور گسترده به عنوان محبوب‌ترین رهبر پاکستان شناخته می‌شود، همه اتهامات علیه خود را رد می‌کند و می‌گوید: توسط ارتش قدرتمندی که می‌خواهد او را از انتخابات ماه آینده دور نگه دارد، تحت تعقیب قرار گرفته است. موضوعی که ارتش پاکستان آن را رد کرده است.

هفته گذشته، دادگاه عالی پاکستان از تعلیق رد صلاحیت خان برای شرکت در انتخابات خودداری کرد.

حیدر پنجوتا گفت که به طور جداگانه، یک دادگاه پاکستان روز چهارشنبه حکم داد که حزب خان اجازه استفاده از نماد انتخاباتی سنتی خود یعنی چوب کریکت را در انتخابات فوریه نخواهد داشت.

هیات انتخاباتی پاکستان ماه گذشته اعلام کرد: انتخابات درون حزبی حزب جنبش انصاف در ماه دسامبر (آبان) باطل شده است، این حزب برای حفظ نماد حزبی خود نیاز به برگزاری این انتخابات داشت و با وجود اعتراض به حکم دادگاه، نامه تایید آن را دریافت کرد.

گوهر علی خان، رهبر حزب جنبش انصاف، روز چهارشنبه گفت: حزب خان در نظر دارد این تصمیم را در دادگاه عالی پاکستان به چالش بکشد و افزود که این حزب انتخابات را تحریم نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha