شروع رقابت‌های جدول اصلی تور جهانی تنیس؛ صعود ۲ ایرانی به دور دوم

تهران- ایرنا- راند نخست جدول اصلی رقابت‌های تور جهانی تنیس مردان به میزبانی کیش برگزار شد و دو نماینده ایران به دور دوم راه یافتند.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، رقابت‌های تور جهانی تنیس مردان که در گذشته «فیوچرز» نام داشت، در جزیره کیش در حال برگزاری است. این مسابقات بین المللی، رقابت‌هایی زیر نظر فدراسیون جهانی تنیس (ITF) است که در طول سال در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و محدودیت خاصی در تعداد این مسابقات وجود ندارد.

هر بازیکن تنیس می‌تواند برای کسب امتیاز و جایگاه بالاتر در رنکینگ در تورهای جهانی حاضر شود؛ انتخاب این‌ که در چه مسابقات یا کدام کشورها شرکت کند نیز به عهده خود تنیسور است. تور جهانی مردان که در حال حاضر در جزیره کیش در حال برگزاری است، پایین‌ترین سطح برای کسب امتیاز ورزشکاران است که بتوانند رفته‌رفته به جمع حرفه‌ای‌ها وارد شوند و دارای ۲ جدول مقدماتی و اصلی است که ورزشکاران طبق رده‌بندی(رنکینگ) جهانی در این جدول‌ها به رقابت می‌پردازند.

هفته نخست رقابت‌های ۱۵ هزار دلاری تور جهانی تنیس مردان از ۱۰ لغایت ۱۷ دی با حضور نمایندگانی از کشورهای هند، چین، کانادا، ایران، ایتالیا، گرجستان، مولداوی، سوریه، چین تایپه، روسیه، آرژانتین، مجارستان و اوکراین در زمین‌های تنیس المپیک کیش آغاز شد و در دور نخست ۱۰ بازیکن ایرانی در این رقابت‌ها حضور داشتند.

در سومین روز از این رقابت‌ها، مسابقات راند پایانی جدول مقدماتی برگزار شد و امیرحسین بادی و معین محمدی به همراه نمایندگان هند، روسیه، ایتالیا و کانادا توانستند امتیازات لازم برای کسب جواز حضور در جدول اصلی را به‌دست آوردند.

همچنین در این روز، دیدارهای راند نخست جدول اصلی نیز انجام شد که تنیسورهایی از کشورهای سوریه، ایتالیا، مجارستان و روسیه به مرحله بعدی راه یافتند و امروز با برگزاری ۱۶ دیدار جدول اصلی بازی‌ها، تکلیف نفرات راه یافته به راند دوم بخش انفرادی و دونفره مشخص می‌شود.

رقابت علی یزدانی و سینا مقیمی با پیروزی ۲ بر یک یزدانی، پایان یافت. حمیدرضا نداف نیز با نتیجه ۲ بر صفر امیرعلی قوام را پشت سر گذاشت و به این ترتیب ۲ ایرانی به دور دوم جدول اصلی تور جهانی کیش راه یافتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha