اجرای طرح تابش از پروژه‌های مهم پدافند غیرعامل است

بیرجند- ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح تابش به منظور احداث خط لوله انتقال فرآورده های نفتی از رفسنجان به خراسان جنوبی جزو پروژه‌های مهم پدافند غیرعامل بوده که در کاهش مخاطرات حمل مواد سوختی اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،جواد قناعت عصر چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد افزود: مطالعات اجرای طرح تابش در مراحل پایانی است که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و از لحاظ پدافند غیرعامل نیز حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: خط انتقال گاز از دوراهی دشتک- زابل به نهبندان هم وارد فاز اجرا شده که هدف از آن تامین پایدار گاز استان است لذا باعث تزریق امید و نشاط به مردم می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: ۸۰ هزار میلیارد ریال برآورد سرمایه گذاری این پروژه بوده که در حال هزینه کرد است و امیدواریم تا سال آینده به افتتاح برسد.

وی همچنین گفت: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور هم جزو اولویت هاست که از محل سفر دوم رئیس جمهور اعتبار با آن تخصیص می یابد.

قناعت با تاکید بر اینکه برگزاری دوره‌های تخصصی برای موضوعات پدافند غیرعامل ضروری است ادامه داد: در حوزه‌های نرم افزاری، فنی و دانش هم نیاز به آموزش های تخصصی در سطح استان محسوس است.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در پدافند غیرعامل یکی از مشکلات استان است که نیاز به توجه دارد گفت: در حوزه پدافند شیمیایی استان هم شناسایی مراکز خطرساز نیازمند تامین اعتبار است.

اجرای طرح تابش از پروژه‌های مهم پدافند غیرعامل است

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا برگزاری انتخابات ۵۸ روز فرصت باقی مانده عنوان کرد: این انتخابات نبرد جدی با آمریکا است زیرا دشمن تلاش می کند با تزریق ناامیدی مشارکت را کاهش دهد اما قدرت و اقتدار جهانی ایران قابل انکار نیست.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم برای امنیت و رفاه کشور، درصد مشارکت مردم را در انتخابات افزایش یابد.

قناعت با اشاره به اینکه ۷۶۰ شعبه اخذ رای در سطح استان خراسان جنوبی پیش بینی شده عنوان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها از جمله برق و ارتباطات باید پیگیری های جدی انجام شود تا شعب اخذ دچار مشکل نشود.

وی ادامه داد: در پدافند زیستی هم باید پیش بینی‌های لازم انجام شود تا در معرض حملات دشمن از لحاظ نرم افزاری قرار نگیریم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مقابله با آفت زنگ جارویی زرشک، هجوم ملخ‌ها و پیشگیری از شیوع تب برفکی در خراسان جنوبی نیاز به کمک دارد گفت: همچنین آتش نشانی بیرجند در آتش سوزی مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند کمک خوبی داشت که از منابع ملی برای رفع کمبودها باید تقویت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: مرحله اول واکسیناسیون تب برفکی تیرماه در استان انجام شد و مرحله دوم از دی ماه آغاز و تا پایان بهمن امسال ادامه دارد.

مهدی جعفری اظهار کرد: در این دوره یک میلیون و ۴۰۰ راس دام سبک و ۱۴ هزار راس دام سنگین واکسینه خواهند شد.

وی با اشاره به شناسایی دو کانون مشکوک به تب برفکی در استان عنوان کرد: واحدهای صنعتی هم باید نسبت به واکسینه کردن دام های خود اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: موردی از آنفلوآنزای فوق حاد در استان نداشتیم ولی در استان‌های شمالی این بیماری مشاهده شده است.

وی هجوم آفات را یکی از اثرات خشکسالی در خراسان جنوبی برشمرد و گفت: سال ۹۹ شاهد هجوم ملخ به سطح مزارع استان بودیم که ۳۰ هزار و ۷۹۹ هکتار از اراضی را مورد حمله قرار دادند و امسال هم این خطر جدی است.

جعفری با تاکید بر لزوم احداث آمادگاه ملخ در شرق کشور گفت: با احداث این آمادگاه تجهیزات لازم سم پاشی در استان خراسان جنوبی مستقر شده از همین رو در زمان طلایی می توانیم مبارزه را آغاز کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha