۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85343271
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

قهرمان سنگنوردی جهان: زیرساخت حاضر شود قهرمان المپیک می شوم + فیلم

همدان- ایرنا- قهرمان سنگنوردی سرعت جهان گفت: مهمترین خواسته‌ام از مسوولان اجرایی به خصوص استاندار قزوین پیگیری تکمیل و راه‌اندازی دیواره سنگنوردی قزوین است و اگر زیر ساخت حاضر شود و بتوانم در این مجموعه به تمرین ادامه بدهم، مدال المپیک پاریس را کسب می‌کنم.

رضا علیپور روز پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش از حضور در هر رویدادی، برخورداری از امکانات و زیرساخت‌های لازم برای آماده‌سازی مطلوب مورد نیاز است و براین اساس امیدوارم هرچه سریعتر دیواره سنگنوردی سرعت در شهر قزوین محل زندگی‌ام افتتاح شود و بتوانم روی این دیواره کار کنم.

وی اضافه کرد: از استاندار و شهردار قزوین می‌خواهم که برای تکمیل زودتر این مجموعه سنگنوردی حمایت‌های لازم را داشته باشند و اگر این شرایط مهیا شود، مدال المپیک را کسب خواهم کرد.

علیپور که هم اکنون تمرین آماده‌سازی خود را در دیواره سرعت مجموعه سنگنوردی همدان دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: از ۲ ماه قبل تمرین آماده‌سازی خود را در این شهر آغاز کرده‌ام و تا اسفندماه امسال نیز همینجا مستقر خواهم بود.

وی ادامه داد: یک ماه قبل با کسب عنوان قهرمانی در کاپ آسیا میزان آمادگی بدنی، نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی کردم و اکنون تمریناتم براساس همان ارزیابی در حال انجام است تا بتوانم با شرایط ایده آل در مسابقات جام جهانی چین و سپس کسب سهمیه المپیک آماده شوم.

این ملی پوش رشته سنگنوردی سرعت یادآور شد: سه ماه دیگر مسابقات جام جهانی چین را پیش رو دارم و سپس به فاصله یک ماه بازهم در این کشور باید برای کسب سهمیه المپیک به میدان بروم ضمن اینکه در اروپا نیز یک دوره مسابقه کسب سهمیه برگزار خواهد شد که شرکت می‌کنم.

علیپور با اشاره به اینکه هدف کسب قهرمانی در جام جهانی و کسب سهمیه المپیک است، افزود: اگر دیواره سنگنوردی قزوین زودتر آماده شود، می‌توانم به مدال المپیک و حتی طلا دست یابم.

اگر دیواره سنگنوردی قزوین زودتر آماده شود، می‌توانم به مدال المپیک و حتی طلا دست یابم.

وی با قدردانی از میزبانی همدان در برگزاری اردوی تیم ملی سنگنوردی سرعت گفت: همراه با پسرعموی خود در این اردو حضور دارم و تمامی امکانات برای تمرین آماده‌سازی مهیا است.

رکوردار سابق سنگنوردی سرعت در جهان با تمجید از میهمانوازی همدانی‌ها بیان کرد: آن‌ها قهرمان دوست هستند و حمایت‌هایی که دارند، دلگرم کننده است.

وی اضافه کرد: در ساعت‌های استراحت سعی می‌کنم از این شهر تاریخی دیدن کنم، همدان مملو از آثار زیبای تاریخی و گردشگری است و از دیدن چند مکان تاریخی لذت بردم.

علیپور اظهار کرد: شهر همدان را خیلی دوست دارم و باعث افتخار است که با میزبانی شایسته هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی این استان، برای حضور قدرتمند در جام جهانی و نیز کسب سهمیه المپیک آماده می‌شوم.

رضا علیپور سریعترین مرد عمودی ایران و از رکورداران جهانی سنگنوردی هم اکنون تمرین آماده‌سازی خود را در سالن زنده یاد "فرهاد میرزاجانی" همدان پیگیری می‌کند.

علیپور به همراه پسرعموی ملی پوش خود میلاد علیپور تمرین اختصاصی و مشترک را اوایل دی ماه جاری در دیواره سرعت مجموعه سنگنوردی همدان آغاز کرده‌اند و قرار است تا اسفندماه امسال در این شهر تمرین کنند.

به گزارش ایرنا، رضا علیپور سال ۱۳۹۲ در مسابقات قهرمانی جهان در چین توانست با ثبت رکورد ۶ ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه مدال طلای جهان را در رشته «سرعت» برای اولین‌بار در تاریخ سنگ‌نوردی ایران کسب کند.

نام رضا علیپور در فهرست سریع‌ترین مرد عمودی کشور در ماده سرعت سنگنوردی قرار دارد که با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۱۲۱ صدم قهرمان شده و اکنون برای رسیدن به سهمیه المپیک تلاش می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha