۱۰ هزار میلیارد ریال به بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

یاسوج- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال در جریان سفر دور دوم رئیس جمهور به استان اختصاص یافت.

سعید جاودان سیرت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در ۲ سال اخیر، تجهیزات پزشکی در اختیار مراکز درمانی استان قرار گرفته است که بی سابقه بوده است.

وی افزود: دستگاه انژوگرافی بروز، دستگاه رادیولوژی پرتابل، اکو و سونو و موارد بسیار دیگری به مراکز درمانی افزوده شده که در مجموع می توان ادعا کرد که اقدامات خوبی در حوزه های مختلف در زمینه تجهیزات صورت گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین در این مدت جهشی محسوس در اجرای پروژه های ساختمانی مربوط به بهداشت و درمان دانشگاه صورت گرفته است.

جاودان سیرت عنوان کرد: تعداد پروژه های فعال، افتتاح شده و کلنگ زنی شده ۳۸ پروژه در سال ۱۴۰۰، حدود ۶۵ پروژه در سال ۱۴۰۱ و همچنین ۷۶ پروژه در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی ادامه داد: امسال ۲۹ پروژه در سطح ملی و شهرستانی افتتاح شد که از مهمترین آن ها می‌توان به بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهید سلیمانی بهمئی اشاره کرد که کاملا تجهیز شده و در حال خدمات رسانی به مردم است‌.

در اوایل انقلاب تنها سه بیمارستان با ظرفیت محدود در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت داشتند اما هم اینک با اقدامات انجام گرفته در دو دهه اخیر این استان صاحب بیش از یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی شده و از نظر زیرساخت های درمانی متحول شده است.

با این وجود کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی نوپا همچنان از داشتن برخی زیرساخت های درمانی و بهداشتی محروم است و هنوز عده ای در گوشه و کنار این دیار، در سایه برخی کمبود ها و نداشته ها جان می سپارند، به همین علت دولت در تلاش است تا با تکمیل طرح های در دست اجرا گامی بلند به سوی شاخص های سلامت استان بردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha