۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85343386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردار غیب پرور: ولایت‌مداری بارزترین ویژگی حاج قاسم است

شیراز-ایرنا- جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع )بارزترین و برجسته‌ترین ویژگی حاج قاسم را ولایت‌مداری او دانست و گفت: ولایت مداری به معنای در صحنه انقلاب بودن است؛ملت ایران باید در عرصه‌های انقلاب حاضر باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور پنجشنبه در تجمع مردمی محکومیت حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و گرامیداشت چهارمین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ور شیراز اظهار کرد: این جلسه به نام شخصیتی مزین شده که برای همه مردم ایران اسلامی و حتی برای مردم در جهان به یک الگو تبدیل شده است؛ البته این جلسه مقارن شد با مراسم یادبود شهیدان مظلومی که روز گذشته در کرمان پروردگار خود را در کسوت شهید ملاقات کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: امام خمینی (ره) حکیم انقلاب بود و امروز رهبریِ فرزانه انقلاب این مسیر حکمت را رهبری می‌فرمایند.

وی با بیان اینکه حق بر ملا نمی‌شود مگر با مجاهدت، گفت: این سنت الهی است که هیچ پیغمبر و هیچ رهبر الهی موفق نشد مگر اینکه لباس محاهده در راه خدا را پوشید و صد البته طلایه‌داران مجاهدان در راه حق شهیدان هستند که هر چه داریم از آنهاست.

سردار غیب‌پرور ادامه داد: همان‌گونه که گفتم حاج قاسم برای جهان الگو شد؛ جای سوال است که از کی و کجا این شهید الگویی برای جهان شد؟ قطعا این اتفاق تنها محدود به ۱۳دی‌ماه چهار سال پیش نمی‌شود بلکه این نتیجه یک عمر تلاش، همت و خالصانه کار کردن در مظهر پروردگار است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم بی هیاهو، بی ادعا و بی سرو صدا بود، گفت: ما مجاهدت‌های او را یادمان است؛ این فرمانده شجاع، قوی، بابصیرت و به معنای واقعی نترس در صحنه های مختلف جهاد و مبارزه حضور داشت؛ او در دوران هشت سال دفاع مقدس، در بیت‌المقدس، عملیات بدر، خیبر و در عملیات کربلایی چهار بود و با سخنانش به مجاهدان روحیه می‌داد و آنها را تشویق می‌کرد.

سردار غیب‌پرور با اعتقاد به اینکه حاج قاسم سلیمانی همیشه مرجع، پناه و تکیه‌گاه بود، گفت: حاج قاسم آرام و قرار نداشت؛ صحنه های تضرع و گریه او در صفحه تلویزیون بارها پخش شده؛ او در محضر خداوند متعال تضرع و گریه می‌کرد،التماس می‌کرد و به باور رسیده بود که اوج او بایستی در شهادت باشد؛ حاج قاسم یک عمر در صحنه‌های نبرد مجاهدت کرده بود و عاشق شهادت بود.

او تواضع را خصلت بسیار خوب حاج قاسم دانست و افزود: اظهار ارادت او به مردم دلی و واقعی بود، تصنعی و ساختگی نبود؛ اما این پرسش مطرح است که ثمره کار حاج قاسم چه شد؟ حاج قاسم بسیج را تکثیر کرد.

وی ادامه داد: امروز در یمن شاهد مجاهدان در راه خدا هستیم، در لبنان سید حسن نصرالله سرافرازانه جبهه اسلام را مدیریت می‌کند، امروز اسلام در وجود حزب‌الله لبنان و سرزمین‌های پیرامونی لبنان قدرتمند و عزتمند است.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه امروز در سراسر جهان اسلام هسته‌های مقاومت تشکیل شده، گفت: ایران اسلامی به معنای تام و تمام اتفاق افتاده و حاج قاسم سلیمانی که شاگردی از شاگردان مکتب ولایت است درخشید، او خود را سرباز رهبر معظم انقلاب می‌داند و این سربازی را از بن دل پذیرفته بود، این ریا نبود، ما شهادت می‌دهیم.

وی اضافه کرد: امروز نیروی قدس سپاه به همت سردار سلیمانی یک جریان دشمن‌شکن است و هر جا که رزمندگان نیروی قدس حاضر می‌شوند دشمن می‌لرزد.

او بیان کرد: ما باید شهدا را سر دست بگیریم و به عالم نشان دهیم؛ شهدا انسان‌های اخرالزمانی هستند؛ انسان‌هایی که تاریخ مانند آنها را به خود ندیده است.

سردار غیب‌پرور با اشاره به اینکه شهدا انسان‌های بزرگ و مجاهدی هستند که افتخار آفریدند، گفت: بدون شک پیغمبر اکرم (ص) از وجود این شهدا سرش بالاست.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سوریه را نجات داد، افزود: ای کاش تاریخ اجازه بدهد آنها که معطلعند بیایند و ناگفته‌ها را بگویند.

او گفت :سوریه نه به عنوان یک کشور و نه به عنوان یک حکومت بلکه سرزمینی بود که از انقلاب اسلامی حیات مجدد پیدا کرد؛ مسلط شدن داعش در آن منطقه به معنای مسلط شدن آمریکا و اسراییل در آنجا بود.

سردار غیب‌پرور گفت: ما در شهادت حاج قاسم سوختیم و قبل از همه ما رهبر معظم انقلاب در شهادت او سوخت؛ با این حال حاضر قاسم به آرزوی خود که شهادت بود رسید.

وی اضافه کرد: ما نباید شخصیت حاج قاسم را تنها در دوران دفاع مقدس و نیروی قدس تفسیر کنیم چراکه حاج قاسم نقش موثری در عرصه‌های مختلف و اتفاقاتی از جمله سیل و زلزله داشت.

او با بیان اینکه حاج قاسم نقش بسزایی در مردم‌داری و محرومیت زدایی داشت گفت: وقتی حاج قاسم به خانواده شهدا می‌رسید

تمام‌قد خم می‌شد و زمانی که فرزند یتیم شهیدی را می‌بوسید با تمام وجودش به او اظهار محبت می‌کرد؛ وقتی قاسم سلیمانی شهید شد پیکر این شهید والامقام در مناطق مختلف کشور تشییع شد.

سردار غیب‌پرور با اشاره به اینکه دشمن بیش از چهار دهه از ملت صالح ایران شهید می‌گیرد، یادآور شد: بیش از ۴۰ سال است این مردم دارند شهید می‌دهند اما هنوز هم در صف و انتظار شهادت هستند.

وی ادامه داد: خون شهدا موجب حیات، نشاط، پویایی، ترقی پرواز و تکامل می‌شود؛ آن ملتی که شهادت ندارد سرافکنده، بیچاره، خجل و تو سری خور است؛ خون شهیدان ما باعث جریان در امت اسلام می‌شود.

او اضافه کرد: مبارزه ما با شیطان بزرگ مانده است اما آرزو می‌کنیم تا رخ در رخ دشمن از اسلام عزیزمان دفاع کنیم و با دشمنان مواجه شویم؛ اینها ضعیف و پست هستند؛ اگر پست نبودند که بمب را با خود به میان مردم عادی نمی‌برند؛ زورشان به مردم بی‌دفاع رسیده است.

وی به اتفاقات اخیر حماس هم اشاره کرد و گفت: مردم مظلوم غزه از زن، مرد، پیر و جوان در طول این مدت قطعه قطعه شدند؛ دل هر انسان ریش ریش می‌شود اما صهیونیست‌ها به کشتن این مردم مظلوم ادامه می‌دهند.

غیب‌پرور بیان کرد: میلیاردها میلیارد دلار از جیب و کیسه آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها به خاطر یک جمعیت محدود به نام مردم مظلوم غزه رفته است اما آن روزی که همه امت اسلام به میدان بیایند آمریکا چه کار می‌خواهد کند؟

وی بارزترین و برجسته‌ترین ویژگی حاج قاسم را ولایت‌مداری او دانست و گفت: او تربیت شده مکتب امام بود؛ قاسم، قاسم نشد مگر در مکتب امامین انقلاب؛ امروز باید از مکتب حاج قاسم بیاموزیم؛ باید یک بار دیگر تمرین کنیم و به همدیگر متذکر شویم.

او با بیان اینکه ای کاش همه با اخلاص کردن و بی هیاهو کارکردن را از تک تک شهدا یاد بگیرند، گفت: ولایت مداری به معنای در صحنه انقلاب بودن است؛ مردم باید در عرصه‌های انقلاب حاضر باشند؛ انتخابات یک فریضه دینی و الهی است که مردم نباید این عرصه را خالی بگذارند چراکه دشمن در تلاش است تا شرایطی فراهم کند که مردم در این انتخابات شرکت نکنند.

غیب‌پرور ادامه داد: مجاهدت ملت ایران این است که در عرصه‌های انقلاب حاضر باشند؛ جای جای دفاع از انقلاب اسلامی مجاهده در راه خداست.

وی اضافه کرد: اگرچه کشور با مشکلات تورم و بیکاری مواجه است اما نباید به خاطر یک لقمه کم و زیاد دین و اعتقاد خود را معامله کنیم.

سردار غیب‌پرور گفت: حق پیامبر، حق سید شهدا، حق هر قطره خون شهدا و خون قاسم سلیمانی حق‌الناس است و جواب این حق‌الناس صیانت و پاسداری از اسلام است.

وی افزود: ملت ایران نباید فریب بخورند و باید در عرصه‌های مختلف انقلاب بمانند و نقش‌آفرینی کنند.

فرمانده سپاه فجر فارس هم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا اظهار کرد: امروز این مراسم به یاد حاج قاسم سلیمانی و به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان برگزار شده است؛ شهدای عزیزی که مظلومانه به شهادت رسیدند و برگی پرافتخار و زرین بر افتخارات این ملت همیشه در صحنه باشند و باعث رسوایی همه کسانی شدند که امروز شعار مردم سالاری و دموکراسی می‌دهند.
سردار یداله بوعلی افزود: این شهدا به عشق محور مقاومت، به عشق حاج قاسم سلیمانی و به عشق ولایت برای زیارت مرقد مجاهد فی سبیل‌الله راهی شده بودند و به ملکوت اعلی پیوستند.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر چهارشنبه ۱۳دی‌ماه در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، ۹۵نفر شهید و بیش از۲۰۰ نفر مجروح شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha