پرچم ایران در سفارتخانه‌های کشورمان نیمه افراشته شد

تهران - ایرنا- در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و اعلام عزای عمومی، پرچم کشورمان در سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران به احترام قربانیان این اقدام تروریستی به حالت نیمه برافراشته درآمد.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، بر اساس سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، به احترام شهدای گلگون کفن حادثه تروریستی کرمان، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد به حالت نیمه افراشته درآمد.

همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان نیز در پیامی حمله تروریستی جنایتکاران عامل دشمنان ملت ایران در کرمان و مراسم سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را به شدت محکوم و با خانواده های شهدا و مجروحان این جنایت هولناک ابراز همدردی کرد.

سفارت ایران در باکو همگام با ملت بزرگ ایران و به یاد شهدای این حمله تروریستی، امروز پرچم های مقدس کشورمان را در همه اماکن دیپلماتیک خود نیمه افراشته درآورد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه هلند نیز حمله تروریستی در کرمان در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی را به شدت محکوم و با خانواده های شهدا و مجروحان این جنایت هولناک ابراز همدردی کرد.

همچنین به نشانه عزای عمومی و به یاد شهدای این حمله تروریستی، امروز (پنجشنبه ۱۴ دی ماه) پرچم مقدس کشورمان در این نمایندگی نیمه افراشته شد.

پرچم ایران در سفارتخانه‌ها به یاد قربانیان حادثه تروریستی کرمان نیمه افراشته شد
سفارت ایران در باکو

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو نیز در واکنش به اقدام تروریستی روز گذشته (چهارشنبه) در کرمان در صفحه رسمی خود در فضای مجازی اعلام کرد که امروز پرچم جمهوری اسلامی ایران در سوگ بیش از ۱۰۰ غیرنظامی بی‌گناه از جمله کودکان قربانی عمل بزدلانه ترور روز گذشته در کرمان، به حالت نیمه افراشته در آمده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض نیز با اعلام تسلیت به مناسب شهادت مظلومانه هموطنان کشورمان در فاجعه تروریستی کرمان، نوشت: از خداوند متعال، برای شهدای این حادثه جانکاه، علو درجات و برای مصدومان، شفای عاجل خواستاریم.

همچنین در واکنش به حادثه تروریستی کرمان و شهادت جمع زیادی از هموطنانمان ، پرچم رسمی کشورمان در «سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان»  نیز به حالت نیمه افراشته درآمد.

به احترام و عزای شهدای گلگون کفن و مظلوم حادثه تروریستی دیروز در شهر کرمان، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل نیز  پرچم کشورمان را به حالت نیمه افراشته به اهتزاز درآورد و با قربانیان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرد.

پرچم ایران در سفارتخانه‌ها به یاد قربانیان حادثه تروریستی کرمان نیمه افراشته شد
نمایندگی ایران در ژنو

به گزارش ایرنا، عصر روز چهارشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی اتفاق افتاد.

تاکنون دبیرکل سازمان ملل ، اتحادیه اروپا، نهادهای بین المللی ، محافل سیاسی ، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی ، کارشناسان و تحلیلگران ، دولت های غربی ، عربی و اسلامی ، کشورهای آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان های بی گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند.

رهبر انقلاب اسلامی نیز در پیامی تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.

رییس جمهور نیز با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.

معاون اول رییس جمهور، وزرای کشور و بهداشت و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پیگیری ابعاد امنیتی حادثه و رسیدگی به آسیب دیدگان در استان کرمان حضور یافته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha