۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح در حادثه تروریستی کرمان/ترخیص ۱۰۴ نفر از مصدومان

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در چهاردهمین روز از دی به شهادت ۸۴ نفر و ۲۸۴ مجروح و ترخیص ۱۰۴ نفر از مصدومان در حادثه تروریستی کرمان، عروج مادران در روزی که به نام آنان بود، شهادت دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان در حادثه تروریستی، پابند الکترونیک، ضرورت گسترش بریل الکترونیک و غربالگری فشارخون و دیابت برای بیش از ۳۵ میلیون ایرانی پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

عروج مادران در روزی که به نام آنان بود

درست در سالروز عروج فرزند مادری بزرگ و روزی که سالروز تولد بزرگ بانوی دو عالم فاطمه اطهر(س) بود، یک عملیات تروریستی نه تنها مادران این سرزمین را داغدار کرد بلکه مادرانی را هم به خاک و خون کشاند تا در محراب شهادت و در روزی که به نامشان مزین شده بود، ماندگار شوند.

در روزهایی که همه در تب و تاب جشن روز مادر بودند؛ مادران را در آغوش کشیده و دست هایشان را به رسم ادب و ارادت بوسیده بودند، ناگهان خبر حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان، مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشید؛ مردمی که زنان و کودکان بخش اعظم آنان را تشکیل می دادند و برای تجدید بیعت و خاطره با بزرگمردی که علم مبارزه با تروریسم را برداشته بود، بر مزارش آماده شده بود.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح در حادثه تروریستی کرمان/ترخیص ۱۰۴ نفر از مصدومان

۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح در حادثه تروریستی کرمان/اسامی شهدا هنوز نهایی نشده‌است

رییس اورژانس کشور جدیدترین آمار مربوط به شهدا و مجروحان حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد و گفت: تاکنون در این حادثه ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر مجروح شده اند.

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: ۱۹۵ نفر در بخش های عادی بیمارستان ها بستری و ۴۶ نفر در بخش ویژه بستری هستند و ۱۴۹ نفر نیز در سایر بخش ها پذیرش شده اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح در حادثه تروریستی کرمان/ترخیص ۱۰۴ نفر از مصدومان

ضرورت گسترش بریل الکترونیک/رواج کتاب‌های صوتی بین نابینایان و اشکالات آن

عضو هیات مدیره انجمن نابینایان ایران با بیان اینکه خط بریل سنتی کتاب‌ها مستهلک شونده است، بر ضرورت گسترش بریل الکترونیک در کشور تاکید کرد.

امیر سرمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت چهاردهم دی ماه روز مصادف با چهارم ژانویه روز جهانی خط بریل با بیان اینکه خط بریل، خط رسمی نابینایان و جایگزین خط بینایی است، افزود: این خط از شش نقطه به صورت بریل سنتی و هشت نقطه به صورت بریل الکترونیک، تشکیل شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح در حادثه تروریستی کرمان/ترخیص ۱۰۴ نفر از مصدومان


اسامی نهایی ۲۸۴ مجروح حادثه تروریستی کرمان در مراکز درمانی اعلام شد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اسامی نهایی ۲۸۴ مجروح حادثه تروریستی کرمان در مراکز درمانی را اعلام کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح در حادثه تروریستی کرمان/ترخیص ۱۰۴ نفر از مصدومان


دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان به جمع شهدا پیوست

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: فائزه رحیمی ورودی سال ۱۴۰۰ رشته مشاوره گرایش امور تربیتی، دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان در حادثه تروریستی کرمان به جمع شهدا پیوست.

سعید غیاثی ندوشن افزود: دست پلید دژخیمان آمریکا و صهیونیزم بار دیگر از آستین شرارت و ترور بیرون شد و در چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها و سرباز وطن در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله خون پاک جمعی از انسان‌های آزاده و شهروندان بی‌گناه را بر زمین ریخت و گرچه فیض عظیم شهادت را نصیب آنها ساخت اما همه ما را در غم و اندوه فرو برد. کوردلان سیه روز شیطان صفت آخرین نفس‌های خود را می‌کشند؛ به گمان آنکه با این گونه حملات وحشیانه خللی در عظم و اراده ملت غیور ایران وارد می کنند، غافل از آن هستند که در واقع به ساعت نابودی خود نزدیک می‌شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح در حادثه تروریستی کرمان/ترخیص ۱۰۴ نفر از مصدومان

پابند الکترونیک؛ استفاده از تجهیزات مدرن در نظام کیفری

سیاست کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در سال‌های اخیر از سوی دستگاه قضا دنبال شده و همواره مورد تاکید مقامات عالی قضایی بوده است. اکنون با موافقت رئیس قوه قضاییه قرار است تا افرادی که سه بار سابقه سرقت داشته و دستگیر شده‌اند یا اینکه محکومیت در این زمینه داشته‌اند با دستبند و پابند الکترونیک تحت مراقبت قرار گیرند.

قرار گرفتن تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی (پابند الکترونیکی) به منظور کاهش تعداد محکومان به حبس و خلوت شدن زندان‌ها به‌وجود آمده است که در همه جرایم تعزیری از درجه پنج تا هشت (تا ۵ سال حبس)، دادگاه این اختیار را دارد که در صورت وجود همه شرایط لازم، فردی که محکوم به حبس شده است را با اعلام رضایت وی، تحت مراقبت الکترونیکی قرار دهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح در حادثه تروریستی کرمان/ترخیص ۱۰۴ نفر از مصدومان

ایران در ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی پزشک دارد

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وجود حدود ۱۵۰ رشته فوق تخصصی و تخصصی در کشور در حوزه پزشکی خبر داد و گفت: احساس نیاز در جامعه به معنای ایجاد رشته نیست؛ ما باید رشته‌های مادر را تقویت کنیم و مهارت را به افراد آموزش دهیم.

ابوالفضل باقری فرد در افتتاحیه چهاردهمین کنگره انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران و پنجمین کنگره بین المللی اینترونشنال درد که در هتل هما آغاز شد، اظهارکرد: درد یک مساله ای است که یک پزشک باید در راستای کم شدن آن گام بردارد تا وضعیت بیمار بهبود یابد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح در حادثه تروریستی کرمان/ترخیص ۱۰۴ نفر از مصدومان

خون مورد نیاز مجروحان حادثه تروریستی کرمان تامین شده‌است

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با قدردانی از هموطنان برای اهدای خون مورد نیاز به مجروحان حادثه تروریستی کرمان، از اهدای خون ۷۰۷ واحدی اهداکنندگان کرمانی خبر داد.

دکتر بشیر حاجی بیگی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا با تسلیت به خانواده های حادثه تروریستی کرمان و آرزوی صبر و شکیبایی برای این عزیزان، از اهدا کنندگان خون که بلافاصله پس از سانحه با اهدای خون حمایت خود را از مجروحان حادثه نشان دادند تشکر کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح در حادثه تروریستی کرمان/ترخیص ۱۰۴ نفر از مصدومان

۱۰۴ نفر از مصدومان حادثه تروریستی کرمان از بیمارستان ترخیص شدند

سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: ۱۰۴ نفر از مصدومان حادثه تروریستی کرمان از بیمارستان ترخیص شدند.

در پی حادثه تروریستی کرمان، ۲۸۴ نفر از مصدومان به مراکز درمانی اعزام شدند که ۱۸۰ نفر آنها بستری شدند. از این تعداد، ۱۳۳ نفر در بخش و ۴۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح در حادثه تروریستی کرمان/ترخیص ۱۰۴ نفر از مصدومان

غربالگری فشارخون و دیابت برای بیش از ۳۵ میلیون ایرانی

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۳۵ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۸۷۶ نفر تا امروز پنجشنبه چهاردهم دی ماه در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.

درمان و آموزش پزشکی، از این تعداد ۶۸۸ هزار و ۲۴۰ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۳۹۶ هزار و ۷۶۸ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح در حادثه تروریستی کرمان/ترخیص ۱۰۴ نفر از مصدومان


اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha