۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85343531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جامع دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیاز به بررسی بیشتر دارد

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: طرح جامع دانشگاه علوم پزشکی استان جامعیت لازم را ندارد و بنابراین باید مورد بررسی بیشتر و اصلاح قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: موافق آینده‌نگری برای توسعه دانشگاه و توجه به نیازهای این مرکز آموزشی در استان هستیم.

وی در ارتباط با زمین واگذار شده به دانشگاه علوم پزشکی استان در ۳۰سال پیش، اضافه کرد: در این مدت بجز مقاطعی بهره‌برداری شایسته‌ای از این زمین نشده است و در این رابطه هم نمی توانیم کسی را مقصر بدانیم چراکه در هر دوره‌ای مدیران با موانع و محدودیت‌هایی مواجه بودند.

استاندار کردستان با بیان اینکه نسبت به طرح جامع دانشگاه علوم پزشکی انتقادهایی دارد، بیان کرد: معتقدم این طرح از جامعیت لازم برخوردار نیست و باید بررسی های بیشتری روی آن انجام شود.

زارعی‌کوشا اعلام کرد: اراضی پردیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ۲ قید شامل تامین نیاز خوابگاه متاهلین و مسکن برای کادر این دانشگاه، حفظ می شود ولی در هیچ مقطعی زمین دیگری برای این دو منظور در اختیار دانشگاه قرار نخواهد گرفت.

وی یادآور شد: در طرح مولدسازی اموال دولت، دانشگاه علوم پزشکی کردستان جزو نخستین دستگاه‌هایی است که اموال مازاد زیادی در اختیار دارد و لذا باید با بهره مندی از این طرح اقدام به تامین اعتبار و ساخت و ساز پروژه های خود کند.

استاندار کردستان اظهار کرد: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور هم هشت هزار میلیارد ریال مصوبه برای دانشگاه علوم پزشکی استان به تصویب رسیده است.

هراس دشمن از علاقه مردم به سردار سلیمانی

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: دشمن از انتشار عکس و ویدیوهای این شهید والامقام در شبکه‌های اجتماعی مجازی هراس دارد و اجازه نشر آنها را نمی دهد و این نشانه روشنی از ادعاهای دروغین نظام سلطه است.

وی اضافه کرد: دشمن از اینکه مردم ما از سر ارادت به زیارت قبر شهید سردار سلیمانی مشرف شوند می ترسد و انسان های بی دفاع را به خاک و خون می کشد.

استاندار کردستان بیان کرد: در سه ماه حدود ۳۰ هزار نفر را در غزه به شهادت می رسانند و صدها هزار نفر را هم بی خانمان می کنند ولی صدایی از نهادهای بین المللی به گوش نمی رسد.

طرح جامع دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیاز به بررسی بیشتر دارد

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان وسروآباد در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته کرمان و تسلیت به مردم این استان، اظهار کرد: سلامت و آموزش از مباحث مهم در کشور به شمار می روند لذا باید توجه بیشتری هم به این حوزه ها شود.

شیوا قاسمی پور ادامه داد: اگر تاکنون فعالیت آنچنانی در زمین متعلق به دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام نشده به دلیل کم کاری های گذشته است.

وی با اشاره به اینکه جوانان استان نیاز به تحصیل در دانشگاه محل زندگی خود دارند، اضافه کرد: نه تنها هیچ زمینی نباید از دانشگاه های استان گرفته بلکه باید زمین هم در اختیار آنها قرار داده شود.

 در این جلسه که به ریاست استاندار کردستان و پیرامون طرح توسعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد اعضای شورا به بحث و تبادل نظر پرداختند و بار دیگر بر اجرای مصوبات این شورا در موعد مقرر تاکید شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در این جلسه اظهار کرد: وعده داده بودیم که فرآیند تخصیص اعتبارات در استان را اصلاح کنیم که برای نخستین مرتبه در پنج روز کاری ابلاغ تخصیص ها را انجام داده ایم.

اکبر محمدی افزود: براساس سیاست اتخاذ شده در استان اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد و دستگاه ها در توزیع اعتبارات باید به این مهم توجه اساسی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به نیاز، تعدادی از دستگاه های اجرایی اقدام به تعریف پروژه های جدید کردند، ادامه داد: حداکثر هر دستگاه اجرایی تا ۲ هفته آینده اطلاعات کامل این پروژه های جدید را برای دبیرخانه شورا ارسال کنند تا در کمیسیون مطرح و در صورت تایید مجوز برای آنها صادر شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان کرد: وقتی مصوبه ای در این شورا مطرح می شود باید دستگاه ها به تکلیفشان در قبال آن عمل کنند.

اعلام اسامی دستگاه هایی که مصوبه  شورای برنامه ریزی استان را اجرا نکرده بودند

یکی از مصوبات جلسه گذشته این شورا مربوط به تعیین تکلیف اراضی ارتش بود که اعلام شد تعدادی از دستگاه‌های اجرایی نسبت به این مصوبه کم توجهی کرده و در بازه زمانی تعیین شده موارد خواسته شده را پاسخ نداده اند.

با دستور استاندار نام این دستگاه ها مطرح شد و از مدیران آنها خواسته شد در رابطه با اجرایی نکردن این مصوبه توضیح دهند که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در این رابطه اظهار کرد: متاسفانه به این مصوبه عمل نشده و از این بابت عذرخواهی می کنم و تا هفته آینده پاسخ را به دبیرخانه شورای برنامه ریزی استان ارسال می کنیم.

شرکت های برق، آب و فاضلاب و اداره ثبت اسناد و املاک و شهرداری سنندج از دیگر اداراتی بودند که به این مصوبه تمکین نکرده بودند و مدیران آنها هم در جلسه حضور نداشتند تا دلیل را بیان کنند.

در این جلسه مصوب شد تا روز یکشنبه هفته آینده این دستگاه ها پاسخ درخواست شده در ارتباط با اراضی ارتش را برای دبیرخانه شورا ارسال کنند تا این موضوع تعیین تکلیف شود.

در جلسه شورای معادن کردستان مصوب شده بود یک درصد فروش معادن در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بر مبنای فروش سال ۱۴۰۰ تعیین شود که واحدهای معدنی با فروش تا ۱۰ میلیارد ریال معاف و بیش از این مبلغ مکلف به پرداخت این یک درصد به استان هستند، که این مصوبه برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

ارائه طرح توسعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان

یکی دیگر از دستورکارهای نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان، بررسی طرح توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی دستاورد بزرگ و  ویترین موفق از اقدامات نظام برای مردم هستند، گفت: ۶۳۰ خانه بهداشت، ۱۵۴ مرکز سلامت، ۱۱۵ پایگاه بهداشت و ۷۹ پایگاه فوریت های پزشکی در استان وجود دارد.

فریدون عبدالملکی با اشاره به اینکه برای ایجاد هشت رشته جدید که چهار رشته آن فوق تخصصی است، اعلام آمادگی کرده ایم، اضافه کرد: این دانشگاه در استان دارای پنج دانشکده با ۴۵ رشته و سه هزار و ۸۰۱ نفر دانشجو است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه سال ۱۳۷۴ زمین پردیس به دانشگاه واگذار شد، گفت: در شورای برنامه ریزی سال ۱۳۹۵ مصوب شد سند این اراضی به نام دانشگاه شود که این اقدام تا سال ۱۴۰۰ اجرایی نشد.

عبدالملکی با بیان اینکه بعد از تذکر سازمان بازرسی و پیگیری های انجام شده در ۱۵ آذر سال ۱۴۰۰ سند این اراضی به نام دانشگاه صادر شد، ادامه داد: در ۳۰ سال گذشته ۱۲۳ هزار و ۳۰۷ مترمربع در این اراضی ساخت و ساز انجام شده است.

وی بیان کرد: ۱۴ ماه بعد از صدور سند این اراضی، نامه ای مبنی بر واگذاری این اراضی به دلیل اینکه در ۳۰ سال گذشته اقدامی در آن انجام نشده برای ما ارسال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به نمونه های داخلی و خارجی که اراضی بلااستفاده زیادی دارند، گفت: ما در حال حاضر ۵۶ هکتار کمبود زمین داریم.

مدیرکل بازرسی کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه کسی مخالف توسعه دانشگاه ها نیست، اظهار کرد: توسعه دانشگاه‌های استان باید برمبنای توسعه شهر و طرح های تفصیلی و جامع و با درنظرگرفتن شرایط شهرها صورت گیرد.

عیسی هواسی بیان کرد: مشکلات حوزه سلامت تنها مختص کمبود فضا نیست و بسیاری از بخش های بیمارستان های ما از جمله در بیمارستان کوثر هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه با بیان این جمله که «روزی ما نیستیم ولی اثر اقدامات ما هست»، اظهار کرد: تیمی که دهه ۶۰ تصمیم به  جانمایی دانشگاه های استان گرفتند امروز شاید در بین ما نباشند ولی دستاوردهای آنها را مشاهده می کنیم.

کیومرث حبیبی با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری سرانه فضای در اختیار هر دانشجو باید  ۱۰۵ مترمربع باشد، گفت:  سالانه اگر یک درصد به تعداد دانشجوهای دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه شود در ۲۰ سال آینده تعداد دانشجوها به هفت هزار نفر خواهد رسید و به ۷۰ هکتار زمین هم نیازمند خواهند بود.

وی با بیان اینکه در طرح جامع شهر سنندج اشاره شده است که دانشگاه های کردستان و علوم پزشکی غیرقابل تفکیک و تغییر هستند، بیان کرد: در سرانه های آموزشی در این طرح کاربری آموزش عالی  در وضع موجود را ۱۸۰ هکتار دیده و پیشنهاد داده تا سال ۱۴۰۱، بیش از سه میلیون مترمربع در استان داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha