بررسی و تاکید بر رفع موانع ساخت کارخانه بیواتانول باشت + فیلم

گچساران- ایرنا- معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارخانه بیواتانول باشت یکی از طرح های مهم اقتصادی و صنعتی است که موانع ساخت این واحد تولیدی از سوی متولیات امر برطرف شود.

به گزارش ایرنا، محمد مجید فولادگر روز پنجشنبه در بازدید از کارخانه بیواتانول باشت افزود: کارخانه بیواتانول باشت یکی از طرح مهم است که در کمترین زمان ممکن در بورس تامین اعتبار شد.

فرماندار باشت گفت: عملیات اجرایی کارخانه بیواتانول باشت که مهرماه سال ۱۳۹۸ در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در شهرک صنعتی خان احمد آغاز شد.

نادر گرامی ابراز کر: طرح بیواتانول باشت در چند سال راکد بود که با پیگیری های انجام شده با وزیر کشور این طرح به بورس رفت و در بورس ۲۰ هزار میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: ۲۳هزار متر مربع سازه شامل ۱۷هزار مترمربع ساختمان اصلی،۲ هزار متر مربع ساختمان اداری، چهار هزار متر مربع ساختمان تاسیساتی و سیلو به ظرفیت ۳۰ هزار تن در این کارخانه احداث می شود.

بررسی و تاکید بر رفع موانع ساخت کارخانه بیواتانول باشت + فیلم

وی اظهار کرد: تکمیل این طرح باعث تولید روزانه ۲۰۰ تن کنجاله تخمیری و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت در روز خواهد شد.

فرماندار باشت ابراز کرد: محصول این کارخانه بنزین گیاهی است که افزون بر ایجاد فرصت های شغلی جدید باعث ارزش افزوده برای تولیدات کشاورزی در گچساران و باشت می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان باشت در حوزه کشاورزی به ویژه محصول ذرت گفت: این طرح افزون بر ایجاد فرصت های شغلی رونق تولید را به دنبال دارد.

کارخانه بیواتانول نیازمند پست برق اختصاصی است

فرماندار باشت ابراز کرد: این طرح صنعتی هم اکنون با مشکل برق و آب مواجه ایت که تامین برق این واحد صنعتی نیازمند یک پست برق اختصاصی است.

گرامی ابراز کرد: واحدهای صنعتی باشت برای راه اندازی هم اکنون با مشکل برق مواجه هستند که نیازمند است یک پست ۱۳۲ کیلو ولت برق راه اندازی شود.

وی ادامه داد: همچنین برای تامین آب مورد نیاز این واحد صنعتی نباید از منابع زمینی استفاده شود بلکه رودخانه ای در نزدیکی این شهرک صنعتی وجود دارد می توانند آب مورد نیاز را از این طریق تامین کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون کارخانه بیواتانول باشت در دست ساخت می باشد و خاکبرداری این طرح به صورت گسترده در حال انجام است.

امیر تیمور موسویان ابراز کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این طرح اقتصادی ۲۴ تا ۳۰ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: مشکلاتی در حوزه زیرساخت های شهرک های صنعتی همچون آب و برق وجود دارد که بزودی در ستاد رفع موانع تولید استان بررسی و رفع خواهند شد.

موسویان با بیان اینکه این طرح اقتصادی پیشرفت ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار کرد: برای کارخانه بیواتانول باشت ظرفیت تولید ۶۶ میلیون لیتری پیش بینی شده و با توجه به نزدیکی به بنادر جنوبی، باید برای صادرات ۳۰ درصد تولیدات این طرح، برنامه ریزی شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با راه اندازیاین طرح ۲۵۰ نفر به اشتغال مشغول خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha