مربیان کانون پرورش فکری به واسطه ارتباط با ذهن و فکر کودکان رسالت سنگینی بر دوش می‌کشند

زاهدان-ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل ارتباط مستقیم با ذهن و فکر کودکان و نوجوانان و تاثیرگذاری بر آنان رسالتی مهم بر دوش می‌کشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز پنجشنبه در نشست با مدیران کانون پرورشی کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روز زن و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هم‌زمان است اظهار کرد: اگر امروز کسانی چون حاج قاسم، علما و دانشمندانی را داریم که به این مقام رسیده‌اند و در دل‌ها جا دارند، نتیجه سختی‌ها و حاصل پرورش مادرانی است که از سلامتی خود گذشتند تا فرزندان صالحی به جامعه تحویل دهند.

وی با بیان این نکته که نظام تربیتی از مادر شروع می‌شود، ادامه داد: از صدر اسلام تا پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس، مادران به جهت نگاه توحیدی خود نقش اصلی را برعهده داشتند زیرا چنان فرزندانی تربیت کردند که برای دفاع از اسلام و وطن از جان خویش گذشتند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت نقش کانون پرورش فکری گفت: مربیان کانون به سبب ارتباط با ذهن و فکر کودکان، رسالت سنگینی برعهده دارند.

وی «تربیت توحیدی» و «مهارت‌محوری» را ۲ شاخصه مهم کار مربیان دانست و گفت: اگر کودکان خدا را بشناسند هیچ‌گاه دچار ترس نمی‌شوند و از اصول خود عقب نشینی نمی‌کنند و مهارت آموزی هم می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها در بزرگسالی پیشگیری کند.

کرمی ادامه داد: برای تاثیرگذاری بیشتر با آموزش و پرورش، روابط خود را گسترش دهید زیرا کودکان و نوجوانان توانمندی داریم که در صورت شناسایی، پرورش صحیح و سپردن مسوولیت به آنان می‌توان، آنان را برای فعالیت در آینده آماده کرد.

وی افزود: در کودکان و نوجوانان تحرک ایجاد کنید که حاصل آن تغییر است و در کنار این تغییر، ایجاد انگیزه، امید و ارایه محتوای مناسب تاثیر ماندگاری بر مخاطب باقی خواهد گذاشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha