برگزاری آیین سالگرد شهادت حاج قاسم و شهدای حادثه تروریستی کرمان در ملارد، پاکدشت و قرچک

ملارد- ایرنا- مردم ولایتمدار شهرستان های ملارد،پاکدشت و قرچک عصر امروز با حضور در مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان،ضمن زنده نگهداشتن نام و یاد سردار دلها و شهدای مظلوم کرمان، مراتب انزجار خود از عاملان و مسببان این اقدام کوردلانه را اعلام و با بازماندگان، مصدومان و مجروحان این حادثه ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایرنا، جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام حسین (ع) در این مراسم به بیان ویژگی های اعتقادی و عملی سردار سلیمانی پرداخت و ولایت پذیری و مردعمل و میدان بودن را از خصایص و ویژگیهای کم نظیر سردار سلیمانی برشمرد.

سردار یوسف مولائی به چهار خصیصه خاشع و خاکسار بودن در مقابل دوستان و مومنان، سازش ناپذیری و مقابله با شدت و سختی در برابر دشمنان ،مجاهد بدون قید و شرط فی سبیل الله و سعه صدر و بلندنظری در برابر ملالت کنندگان و سرزنش کنندگان اشاره کرد و گفت این موارد در شخصیت حاج قاسم متبلور و هویدا بود.

وی در ادامه افزود سردار سلیمانی نفس خود را کنار گذاشته و آنچه مورد قبول و رضای خداوند بود را انجام میداد و همین اتصال به خداوند باعث شد علیرعم جنگ رسانه ای دشمن برای سرکوب و بایکوت نام این سردار شهید ، محبت او در دل همه ملت های آزادیخواه جهان جا بازکرده و ماندگار شود.
سردار مولائی در بخش دیگری از سخنان خود به ۲ سوال که سالهاست در ذهن برخی افراد مطرح شده پاسخ داد یکی اینکه دلیل دشمنی استکبار و آمریکا و ایادی اش با این سردار چه بوده و دوم اینکه چرا ما باید از سایر کشورها در مبارزه با استکبار و به ویژه داعش حمایت کنیم.

برگزاری آیین گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان در ملارد


وی در پاسخ به سوال اول گفت سردار سلیمانی نقشه دشمنان در تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان با هدف چپاول سرمایه های آنان را برهم زد و این نقشه شوم که کُشت و کُشتار در منطقه توسط خود مسلمانان و برعلیه هم به واسطه دین صورت می گیرد را نیز برملا کرد . سردار سلیمانی با ایجاد اتحاد بین کشورهای اسلامی در مقابله با استکبار ،چهره واقعی از مسلمانی را به دنیا نشان داد و دست مسببان و تحریک کنتدگان و حامیان اصلی این فجایع توسط داعش را رو کرد بهمین دلیل دشمن اقدام به ترور او نمود .
سردار مولایی برای سوال دوم هم این چنین پاسخ گفت که بر اساس حکم عقل سلیم باید عوامل داعش و تروریست در همان مکان اول و نطفه خفه کرده و از تسری آن جلوگیری نمود و دلیل بهتر اینکه نباید اجازه دهیم جنگ به مرزهای کشورمان برسد .
وی تصریح کرد مکتب سلیمانی مایه افتخار ماست و با سرلوحه قرار دادن این مکتب و تفکر ،انقلاب اسلامی به سرمنزل مقصود خواهد رسید.
گفتنی است اجرای سرود توسط گروه سرود عماران انقلاب از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.

مردم قرچک در محکومیت حادثه تروریستی کرمان تجمع کردند


 مردم خداجوی و شهیدپرورش شهرستان قرچک در پی حادثه تروریستی کرمان، با تجمع در مسجد جامع این شهرستان، جنایت دشمنان قسم خورده نظام را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صدها نفر از مردم شهرستان قرچک روز پنجشنبه در محکومیت جنایت دشمنان مکتب مقاومت و ایستادگی حاج قاسم سلیمانی و مردم ایران اسلامی، در مسجد جامع این شهرستان تجمع کردند و با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، خواستار اتحاد و انسجام هر چه بیشتر مردم در مقابله با توطئه‌های استکبار شدند.

تجمع کنندگان با سردادن شعار حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، اعلام کردند که برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی، هر لحظه آماده شهادت و از خودگذشتگی هستند و تهدید و توطئه دشمنان، آنان را در طی کردن مسیر حرکت به سمت قله‌های افتخار باز نمی‌دارد.

مردم قرچک که در دستان خود پلاکاردهایی با مضامین لزوم مقابله با عاملان و مجریان این حرکت تروریستی داشتند، از مسئولان خواستند تا با قاطعیت، پاسخ سختی به عاملان این جنایت هولناک دهند.

امام جمعه شهرستان قرچک در این مراسم گفت: جنایت کور و هولناک دشمنان قسم خورده مردم ایران، خللی در عزم و اراده ملت وارد نمی‌کند بلکه قطعا صبر و استقامت آنان را در مواجهه با دشمنان اسلام بیشتر می‌سازد.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود: این حادثه تروریستی ثابت کرد که دشمنان ایران اسلامی، نه فقط از شخص شهید سلیمانی که از آرمان و تفکر شهید سلیمانی هراس دارند از این رو، زائران ایشان را به شهادت رساندند تا شاید این مکتب در جامعه اسلامی ترویج پیدا نکند.

وی تأکید کرد: قطعا ترور و به شهادت رساندن مردم ایران نه تنها آنان را به اهداف شومشان نمی‌رساند، بلکه نابودی دشمنان اسلام که وعده الهی است را نزدیک‌تر می‌سازد.

مراسم ابراز انزجار و محکومیت حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان در پاکدشت برگزار شد

مردم با بصیرت شهرستان پاکدشت در محکومیت حادثه تروریستی کرمان در جوار مزار مطهر شهدای گمنام در مصلی امام خمینی(ره) تجمع کردند و انزجار خود را از رفتارهای ددمنشانه دشمنان اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ،روز پنجشنبه مردم ولایتمدار و شهید پرور شهرستان پاکدشت و مسئولان شهرستان در محکومیت حادثه تروریستی کرمان و گرامیداشت شهادت مظلومانه ده‌ها تن از زائرین شهید حاج قاسم سلیمانی، در مصلی پاکدشت تجمع کردند و فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند و خواستار انتقام سخت از عاملان این حادثه هولناک شدند.

مردم همیشه در صحنه پاکدشت در این تجمع برای شفای مجروحان این حادثه از درگاه خداوند طلب شفا و دعا کردند. تجمع‌کنندگان با سینه زنی و فریادهای الله اکبر اعلام کردند از آرمان‌های مقدس خود و عشق ورزیدن به مسیر و راه نورانی شهدا و حاج قاسم سلیمانی، دست نخواهند کشید، بلکه عزم خود در ریشه‌کن کردن ظلم و جنایت را راسخ تر خواهند کرد و  لحظه‌ای از تلاش باز نخواهند ایستاد.

عصر روز چهارشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی اتفاق افتاد. 
 تاکنون دبیرکل سازمان ملل ، اتحادیه اروپا، نهادهای بین المللی ، محافل سیاسی ، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی ، کارشناسان و تحلیلگران ، دولت های غربی ، عربی و اسلامی ، کشورهای آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان های بی گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند. 
رهبر انقلاب اسلامی نیز در پیامی تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت. 
رییس جمهور نیز با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند. 
وزرای کشور و بهداشت و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پیگیری ابعاد امنیتی حادثه و رسیدگی به آسیب دیدگان در استان کرمان حضور یافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha