استاندار گیلان: آرامش از مخلان نظم و امنیت سلب خواهد شد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه آرامش از مخلان نظم و امنیت جامعه سلب خواهد شد، گفت: باکسانی که برای امنیت اجتماعی مردم در محلات مختلف بویژه مناطق محروم شهر تهدید هستند با قدرت و مقتدرانه برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه کارگروه حاشیه‌نشینی در گیلان اظهار کرد: در استان چیزی با عنوان حاشیه نشینی نداریم بلکه این محلات پیکره اصلی شهر بوده و انسانهایی که در آنها زندگی می کنند و گاه اتفاقات ناگواری هم تجربه کرده و می کنند بخشی از جمعیت شهری و شهروندان ما هستند و باید خدمات مناسب و شایسته دریافت کنند.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم بدون نام گذاری و کد گذاری این محلات را ارتقا داده و وضعیت آنها را از ابعاد مختلف بهبود بخشیم.

وی با تصریح کرد: ما فرصت ماجراجویی را از تبهکاران و کسانی که امنیت و آرامش مردم را بهم بریزند، سلب می کنیم و در این محلات دوربین ها به سبک یک شهر هوشمند تعبیه می شود.

وی گفت: جامعه ما در مسیر رشد، توسعه و تعالی است و دشمنان جوانان ما را به عنوان نیرو و ظرفیت فعال و توانمند هدف گرفته و خانواده و سبک زندگی مردم این مرز و بوم را تهدید می کنند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به حادثه جنایتکارانه روز گذشته گلزار شهدای کرمان افزود: دشمنان تنها با بمب گذاری و با خاک و خون کشیدن عده ای از مردم بیگناه ایران اسلامی را تهدید نمی کنند بلکه بابمب هایی بی صدا به دنبال گرفتن اندیشه و تفکر و نیز تخریب مغزها در جامعه ما بویژه در میان نسل جوان و نوجوان ما هستند، بمب هایی که خاموش است و دیده نمی شود اما اثر خود را در قالب جنگ نرم بر جامعه می گذارد از اینرو باید هوشیار باشیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: بر این اساس در توسعه شهری تنها ساخت و ساز و بازآفرینی کافی نیست بلکه باید در همه ابعاد و زوایا توسعه را در نظر بگیریم و از گوشه کنار اطراف شهر و روستای خود غافل نشویم، دشمن می کوشد بر حوزه تعلیم و تربیت و نحوه آموزش جوانانمان اثر گذاشته و یا با ترویج اعتیاد به شیوه هایی نوین در بین آنها رسوخ کند.

عباسی تصریح کرد: امروز طبق گزارش ها بیش از ۸۰۰ نوع مواد مخدر در جامعه شناسایی شده که بسیاری از خانواده ها نسبت به این مواد آگاهی ندارند و بسیاری از مسئولان نیز به این مقیاس و محاسبه دقیق اثرگذاری این مواد صنعتی و آثار مخرب آن در جامعه آشنا نیستند.

وی اضافه کرد : این در حالی است که خطر این مواد به مراتب بسیار گسترده است و با نخستین حرکت در این مسیر انحرافی شاهد سقوط کامل یک انسان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: سالانه چندین هزار همت برای نظام تعلیم و تربیت، مسائل اجتماعی، فرهنگی و امنیتی بودجه گذاشته می شود بر این مبنا باید انسانهایی تربیت شده را بدرستی مدیریت کرده و هدایت نمود تا اثرگذاری توطئه های دشمن در جنگ نرم را بر این نسل کاهش داد.

وی گفت: تمرکز ما در کشور بر حرکت در مسیر توسعه است و دولت با همه توان با وجود همه سنگ اندازی ها، موانع، ضعف ها و عقب ماندگی ها شبانه روز تلاش می‌کند اما برای نتیجه بخش بودن این تلاش ها به کمک همه اقشار جامعه نیاز است.

استاندار گیلان تصریح کرد: ما با کمک هم، هم‌اندیشی و همدلی مسیر درست را طی می کنیم و برای رسیدن به هدف همه زوایا را بررسی کرده و با جلوگیری از حرکتهای تک بعدی و نیز تکروی در نهایت برآیند مطلوب ارائه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: ملت سرافراز ایران، یکپارچه و منسجم است و در برابر همه تهدیدات نظامی، تروریستی، فرهنگی و اجتماعی استوار می ایستد و مسیر زندگی شرافتمندانه را طی کرده و می کند.

وی با بیان اینکه مردم ما هر روز آگاه‌تر از قبل به حرکت در مسیر حق طلبانه خود ادامه می دهند، افزود: این پیام را مسئولان دریافت کرده اند و متناسب به ماموریت خود در این زمینه حرکت می کنند.

استاندار گیلان ضمن محکومیت حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و تسلیت به ملت ایران گفت: ما در این روزها شاهد مقاومت مردم مسلمان غزه هستیم دشمنان اسلام، قرآن و انسانیت به سرکردگی آمریکا و رژیم پوشالی اسرائیل مردم بی‌گناه غزه را به خاک و خون کشیدند ماموریت آنهاترور، ناامنی و کشتار مردم به ویژه مسلمانان و جبهه مقاومت است.

وی تاکید کرد: در روزهای اخیر شاهد شهادت شهید والا مقام رضی موسوی در سوریه، معاون سیاسی دفتر حماس در لبنان و مردم مسلمان انقلابی ایران اسلامی حاضر در مراسم سالگرد شهادت سردار دلها در کرمان بودیم، اما این حرکت خبیثانه برای ما تازگی ندارد.

وی تصریح کرد:ما با محکوم کردن این رفتار ددمنشانه دشمنان که جمعی از هموطنان ما را به شهادت رساندند به دشمنان می گوییم که راه و تفکر حاج قاسم ادامه خواهد داشت و آنها نمی توانند این راه را ببندند ضمن آنکه به سزای اعمال خود خواهند رسید.

استاندار گیلان با بیان اینکه ما زوال این رژیم غاصب را شاهدیم، افزود: ملت ایران با همه توان و ظرفیت با هم و در کنار یکدیگر مسیر درستی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده را با قدرت و اقتدار ادامه خواهد داد.

وی عنوان کرد: ما به قله نزدیک شدیم و خستگی و نا امیدی در این راه معنایی ندارد و در مسیری که سکاندار انقلاب تعیین کرده پیروزی نزدیک است و دشمن نابود خواهد شد.

وی با بیان اینکه تبیین و جهاد تبیین باید همواره مد نظر ومحور عمل مسئولان قرار گیرد، افزود: مسئولان باید جهاد تبیین را دستور کار اصلی خود در بخش های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی قرار خواهند داد.

وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات پیش رو اضافه کرد: بسیاری از دشمنان و بدخواهان و معاندین با نظام به دنبال نا امید کردن مردم و تضعیف ایران اسلامی هستند اما در این راه شکست خواهند خورد و حضور حماسی مردم در اسفندماه این را به اثبات خواهد رساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha