امام جمعه زاهدان: توسعه سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم شتاب گرفته است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: این استان تاکنون همواره در مسیر پیشرفت بوده و شمال و جنوب استان هم اینک تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده و در دولت سیزدهم نیز شتاب این پیشرفت‌ها بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی روز پنجشنبه در دیدار رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در واقعه تروریستی روز گذشته به بیان نکات مد نظر پرداخت و عنوان کرد: تحرک و تلاش دولت از شخص رئیس جمهور گرفته تا برخی از وزرا قابل تقدیر است و ما برای کسب توفیقات بیشتر آن‌ها دعا می کنیم.
امام جمعه زاهدان افزود: خدمات فراوانی ارائه شده که بخش‌هایی از آن برای مردم بیان می‌شود و جای تقدیر و تشکر دارد.
آیت‌الله محامی بیان کرد: با وجود تلاش‌ و تحرک زیاد انتظار خروجی بیشتری وجود دارد که متاسفانه این‌گونه نیست که یا برخی مسوولان ضعیف هستند و یا به اندازی کافی کارشناسی صورت نمی گیرد و یا برخی تلاش لازم را ندارند چرا که برخی موانع خارجی از همان قدیم‌الایام وجود داشته است.
وی ادامه داد: در حوزه سفرهای خارجی رئیس جمهور جای قدردانی و خدا قوت وجود دارد اما باید خروجی کار مورد ارزیابی قرار گیرد و باید مشاهده کنیم که آیا عزت، حکمت و مصلحت رعایت می‌شود یا خیر چرا که به نظر می‌رسد در مواقعی خروجی کار به اندازه کافی مطلوب نیست
آیت الله محامی تصریح کرد: در حوزه تبادلات اقتصادی و تفاهم‌نامه‌ها رئیس جمهور و وزارت خارجه ارتباط را برقرار می‌کنند اما در گام‌های بعدی مسوولان توان پیگیری کار را ندارند و قراردادهای منعقد شده دنبال نمی‌شود و باید دقت داشته باشیم که این مساله به اعتبار و سابقه ما نیز لطمه وارد خواهد کرد.
وی افزود: در گذشته نیز خدمت رئیس جمهور عنوان کردیم که دولت‌ها با مهارت تمام به ارائه گزارش‌های مطلوب می‌پردازند و آمارها مثبت اعلام می‌شود اما در صحنه اجتماع روز به روز وضعیت خراب‌تر می‌شود و این مساله باید به هر شکل ممکن حل شود.
امام جمعه زاهدان اظهارکرد: در سیستان و بلوچستان هم برخی مدیران کل به ارائه گزارش پرداخته و وضعیت را مطلوب جلوه می‌دهند که ما در واکنش به اظهارات آن‌ها عنوان می‌کنیم اگر تنها ۵۰درصد از گزارش‌ها صحیح باشد باز هم جای قدردانی و خوشحالی وجود دارد.
وی گفت: مهم است که گزارش‌ها مطابق با واقعیت باشد تا مورد پذیرش عموم مردم قرار گیرد.
آیت‌الله محامی اظهار کرد: متاسفانه خدماتی که انجام گرفته و می‌تواند عامل دلگرمی مردم باشد کمتر برای آن‌ها تبیین شده و این در حالیست که بیان هر یک از خدمات منجر به امیدواری مردم، تحکیم پایه‌های نظام اسلامی و چسبندگی بیشتر آن‌ها به نظام اسلامی خواهد شد.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: در مدت زمان آغاز به کار دولت مردمی، دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه‌های زیرساختی به دست آمده است که باید آنها را به درستی روایت کنیم تا برای مردم اثر بخش و امیدوار کننده باشد.
سپهر خلجی با بیان اینکه دولت مردمی و خدمتگزار، تعطیلی و استراحت ندارد افزود: طرح‌هایی که توسط دولت‌ها و با عمر ۲۵ سال یا بیشتر روی زمین مانده و عملیاتی نشده بود، توسط دولت سیزدهم در حال اتمام است.
وی به ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات دولت در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و سیاست‌های خارجی پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha