کاهش تقاضای سفر و بهبود ترافیک با تحقق شهرداری غیر حضوری

تهران بزرگ - ایرنا - معاون شهردار تهران با تأکید بر لزوم هوشمندسازی ارائه تسهیلات و خدمات شهری گفت: تحقق شهرداری غیر حضوری، از برنامه‌های ضروری مدیریت شهری است که علاوه بر ارتقای رضایتمندی شهروندان، در کاهش تقاضای سفر و بهبود ترافیک نیز مؤثر است.  

به گزارش ایرنا از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن هرمزی روز جمعه در اولین نشست «هوشمندسازی و تحقق شهرداری غیر حضوری» افزود: در حوزه حمل و نقل و ترافیک، سامانه‌های متعدد و متنوعی داریم که به ارائه خدمات به شهروندان می‌پردازند.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که این خدمات در یک سامانه متمرکز شده و به‌ صورت یکپارچه و در قالب یک پنجره واحد خدمت‌رسانی کنند تا شهروندان دسترسی آسان به این سامانه داشته باشند.

کاهش تقاضای سفر و بهبود ترافیک با تحقق شهرداری غیر حضوری

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه یکپارچه برای ارائه خدمات شهرداری تهران به شهروندان، سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی را ارتقا می‌دهد، ادامه داد: در حال حاضر، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌های بی آر تی به سامانه کیف پول شهروندی متصل هستند.

به گفته وی، اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز به‌ زودی دستگاه‌های کارتخوان خود را بروز کرده و ریدِرهای جدید نصب خواهند کرد تا امکان استفاده از حساب شهروندی در همه اتوبوس‌ها فراهم شود.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در آینده نزدیک، ناوگان تاکسیرانی، مراکز معاینه فنی و سایر خدمات حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز به این سامانه متصل خواهند شد.

کاهش تقاضای سفر و بهبود ترافیک با تحقق شهرداری غیر حضوری

هرمزی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه صورت وضعیت مناطق ۲۲ گانه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، شاهد افزایش شفافیت مالی و جلوگیری از تخلفات احتمالی در صورت وضعیت پیمانکاران مناطق خواهیم بود، گفت: راه‌اندازی اداره هوشمندسازی در معاونت حمل و نقل و ترافیک که نقش هماهنگ‌کننده بین مرکز نوسازی و تحول اداری و سازمان فاوای شهرداری تهران و نیز سازمان‌ها و شرکت‌های این معاونت در اجرای پروژه‌های هوشمندسازی را بر عهده دارد، در دستور کار داریم.

معاون شهردار تهران در این نشست که با حضور احمد صادقی عضو و رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با تقدیر از تعامل مثبت و سازنده سازمان فاوای شهرداری تهران با معاونت حمل و نقل و ترافیک، لزوم هم‌افزایی و همکاری بیش از پیش این سازمان در هوشمندسازی سریعتر خدمات حوزه حمل و نقل و ترافیک را مورد تاکید قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha