داوطلبان انتخابات مجلس اعتراض خود در چارچوب قانون مطرح کنند

اردبیل- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در تذکری به داوطلبان رد صلاحیت شده نامزدی نمایندگی سیزدهم دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود داوطلبان از اقدام‌های غیرقانونی خودداری کنند، چرا که مطرح کردن غیرمنطقی و غیرقانونی هر گونه اعتراض، خود نشان دهنده بی‌صلاحیتی افراد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی روز جمعه پیرو اعلام نتیجه بررسی اولیه از صلاحیت داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، برخی بداخلاقی‌ها به ویژه در فضای مجازی از سوی داوطلبان رد صلاحیت شده را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت اعتراض در چارچوب قانون، اخلاق و منطق تاکید کرد.

وی ماهیت و نفس برگزاری انتخابات مبنی بر عمل به قانون و حرکت در چارچوب قانون برای تعیین افرادی واجد شرایط و صلاحیت به نمایندگی آحاد مردم به منظور حضور در قوه تقنینی کشور عنوان کرد و از داوطلبان رد صلاحیت شده خواست تا اعتراضشان به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را در مهلت مقرر و به‌صورت قانونی مطرح نمایند و از هرگونه حاشیه‌سازی خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با تاکید بر اینکه طرح غیرمنطقی و غیرقانونی اعتراض نشانی از بی‌صلاحیتی است، تصریح کرد: دادسراهای سراسر استان موظف هستند که با هرگونه اقدام مجرمانه در این‌ زمینه که به نوبه خود موجب باورسوزی و تشویش اذهان عمومی نیز می‌شود، برخورد قضایی و قانونی لازم را انجام دهند.

در همین زمینه دادستان عمومی و انقلاب خلخال هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : هرگونه اعتراض به رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شده افراد باید در چارچوب قانون و موارد قانونی پیش بینی شده انجام شود.

مظفر رضایی افزود: در صورتی که خارج از ضوابط قانون اقدام و  یا عملی توسط افراد رد صلاحیت شده انجام گیرد نشانه عدم تمکین  به قانون بوده و در چارچوب قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

پیش‌تر ۴۷۸ نفر شامل تعداد ۴۳۴ نفر آقا و ۴۴ نفر خانم با تکمیل فرایند نام‌نویسی درخواست خود را برای نامزدی نمایندگی سیزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان اردبیل ثبت کرده بودند.

سیزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند برگزار می‌شود و استان اردبیل هفت کرسی در مجلس دارد که بر اساس آمار مورد اشاره، ۶۸ نفر به‌طور میانگین برای هر کرسی ثبت‌نام کرده‌ بودند.

اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha