امام جمعه ارومیه: حادثه کرمان عجز دشمنان مقابل عظمت ملت ایران را نشان داد

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: اقدام تروریستی اخیر و به شهادت رساندن زائران مزار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، عجز و ناتوانی دشمنان را مقابل عظمت و اراده ملت ایران نشان داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: این حادثه نشان داد هدف و مسیر ملت ایران درست است و به همین دلیل دشمنان دست به ترورهای کور می زنند.

وی اظهارکرد: به شهادت رساندن کودک و بزرگ نشان داد دشمنان در مخصمه مانده اند و برای حفظ آبروی خود به همه حربه ها چنگ می اندازند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تسلیت شهادت دهها نفر از مردم کرمان در این واقعه تروریستی، ادامه داد: نفرت و اتزجار مردم ایران با این اقدامات وحشیانه، از دشمنان و مسببان این حادثه بیشتر شده و بیشتر از قبل درمسیر و هدف خود مصمم تر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته جاری مداحان نیز اشاره کرد و گفت: تبعیت از مبانی شریعت و حقانیت در مداحی ها و تلاش برای تبیین اهمیت انتخابات از جمله این فرمایشات بود که باید همه ما برای تحقق آنها اهتمام داشته باشیم.

وی اضافه کرد: دشمن به بی فایده بودن انتخابات تاکید دارد که باید از آنان بپر سیم اگر فایده ای ندارد چرا انگشت روی آن گذاشته اید و بر بی توجهی مردم به حضور در پای صندوق های رای اصرار دارید.

وی افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، انتخابات نماد مردم سالاری دینی در کشور است و هرکس با انتخابات مخالفت کند، با نظام اسلامی و اسلام مخالفت کرده است.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از حضور ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات هراس دارند و تلاش می کنند مردم پای صندوق های رای نیایند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به تحولات فلسطین نیز پرداخت و اظهار کرد: امروز غزه مرز عالم اسلام و قلب تپنده مسلمانان است و مردم غزه مقابل استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل ابستاده اند بنابراین این مساله نباید از یادمان برود.

وی درخطبه نخست نماز نیز به رفتارتوام با مهربانی در خانواده تاکید کرد و ادامه داد: نباید خشونت و رفتارهای ناخوشایند درخانواده ها باشد یا همسر توسط شوهرش کتک بخورد چراکه این امر هم از نظر شرعی و دینی و هم از نظر اخلاقی مذموم و غیرقابل قبول است.

به گزارس ایرنا نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور مردم در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزارشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha