صلاحیت ۶۲ درصد داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی زنجان تایید شد

زنجان - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: از مجموع ۳۵۱ نفر داوطلب که صلاحیت آنها بررسی شده است، تعداد ۲۱۸ نفر به میزان ۶۲ درصد تایید صلاحیت شده‌اند.

ابوالفضل رفیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات نظارت استان، افزود: این میزان در دوره قبل ۳۹ درصد بود که در این دوره، میزان تایید صلاحیتها ۲۳ درصد، افزایش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه در این دوره ۱۰۷ نفر به میزان ۳۰ درصد ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شده اند، گفت: این میزان در دوره قبل ۳۴ درصد بود که نسبت به دوره قبل چهار درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در این دوره تعداد صلاحیت ۲ نفر به میزان ۶ هزارم درصد از سوی هیات نظارت استان عدم احراز شده اند، اظهار داشت: در دوره قبل ۲۱ درصد ثبت نام کنندگان، عدم احراز شده بودند که در این دوره میزان عدم احرازها نسبت به دوره قبل بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

این مسوول با بیان اینکه در این مرحله از بررسی صلاحیت ها تعداد ۲۴ نفر معادل هفت صدم درصد از داوطلبان به دلیل نداشتن شرایط ثبت نام از جمله نقص مدارک ثبت نامی شامل مدارک تحصیلی، شغلی و پنج سال سابقه اجرایی) از سوی هیات نظارت استان از ادامه فرآیند داوطلبی مجلس شورای اسلای حذف شده اند.

وی خاطر نشان کرد: تا این مرحله از فرآیند داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی تعداد پنج نفر از ادامه راه انصراف دادند که در دوره قبلی این تعداد ۱۵ نفر بود که در این دوره، تعداد انصرافی ها کاهش چشمگیری نسبت به دوره قبل داشته است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha