زنجان در مسیر توسعه/ ازخانه دار شدن ۷ هزار نفر تا افتتاح بالغ بر۱۰۰ پروژه عمرانی و صنعتی

تهران - ایرنا - رئیس جمهور در سفر امروز شنبه ۱۶ دی ماه به استان زنجان از تعدادی طرح عمرانی و صنعتی به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری می‌کند.

به گزارش خبرنگار دولت ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان با هدف افتتاح پروژه های عمرانی و صنعتی و حضور در میان مردم دومین سفر استانی خود را به زنجان در صبح روز شنبه ۱۶ دی ماه انجام خواهد داد.

در سفر آیت الله رئیسی به استان زنجان در مجموع ۱۱۸ پروژه عمرانی در استان به همراه تعداد زیادی از پروژه‌های روستایی و درون شهری (شهرداری‌ها) به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که از میان آنها پروژه‌های مسکنی، ورزشگاه و گلخانه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح یا بازدید می‌شوند و ما بقی با حضور وزرا و مسئولان ارشد دولتی افتتاح خواهند شد.

همچنین با توجه به حادثه تروریستی اخیر کرمان، زنجانی‌ها به عنوان شهروندان «پایتخت شور و شعور حسینی» در محل استقرار حسینیه اعظم زنجان که هر ساله هزاران نفر در روز تاسوعا در مراسم این شهر حضور می یابند، آیین ویژه‌ای برای استقبال از رئیس جمهور در قالب راهپیمایی محکومیت ترور و همدردی با خانواده‌های شهدا تدارک دیده‌اند که صبح شنبه برگزار می شود. رئیس جمهور در سفر به این استان، در یکی از شهرها نیز برای مردم سخنرانی می‌کند.

محسن افشارچی استاندار زنجان هم گفته است که در دور اول سفر رئیس جمهور، ۴ هزار میلیارد تومان برای استان مصوب شد که تعهدات دولت ۹۰ درصد و با در نظر گرفتن تعهدات وزارتخانه ها ۶۰ درصد آن محقق شده است.

آبگیری سد بلوبین برای تامین آب شرب دو شهر و ۹۱ روستا، افتتاح یا احیای چندین شرکت تولیدی، تحویل ۱۵۰۰ واحد مسکن به متقاضیان و افتتاح ده‌ها طرح ورزشی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، آبرسانی، گازرسانی بخشی از طرح‌هایی است که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در دور دوم سفر استانی به زنجان محقق می شود.

مهمترین پروژه هایی که در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به زنجان بهره برداری می شوند، به شرح زیر است:

۱. ۲۸ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی به ارزش ۲۴۴.۵ میلیارد تومان شامل مجتمع فرهنگی زرین آباد شهرستان ایجرود با اعتبار ۹ میلیارد تومان، ۱۱ پروژه آموزشی به ارزش ۸۳ میلیارد تومان که مشتمل بر افتتاح ۱۰ مدرسه و یک زمین چمن دانش آموزی است، ۳ پروژه مرتبط با دانشگاه دولتی زنجان با اعتبار ۷۶.۵ میلیارد تومان و ۱۳ پروژه ورزشی (وزارت ورزش) با اعتبار ۷۶ میلیارد تومان.

۲. افتتاح ۱۴ پروژه بهداشت و درمان با مجموع اعتبار: ۳۴۴.۸ میلیارد تومان که از سوی دانشگاه علوم پزشکی زنجان هزینه و اجرا شده و مشتمل بر مراکز بهداشت، خوابگاه دانشجویی، مسکن متخصصان مستقر در بیمارستان ماه‌نشان، کلینیک تخصصی، بهره‌برداری از دستگاه‌های تخصصی بخش بهداشت و درمان و چند خانه بهداشت و مرکز سلامت است.

۳. افتتاح مرکز هوش مصنوعی دانشگاه زنجان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حوزه دانش بنیان و فناوری اطلاعات

۴. افتتاح ۹ پروژه آبی با همکاری دو شرکت آب منطقه ای و آبفای استان به ارزش ۴ هزار و ۴۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان که مشتمل بر تکمیل سد و آبگیری سد و نیز بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب و شبکه ۳۰ کیلومتری فاضلاب زنجان و آبرسانی روستایی است.

۵. بهره برداری از ۵۴ پروژه گازی به اعتبار ۱۳۰.۲ میلیارد تومان که مشتمل بر گازرسانی به ۷۶۳۹ واحد از پروژه های نهضت ملی مسکن در سطح شهر زنجان به ارزش ۶۰ میلیاردتومان، گازرسانی به ۸ روستا به ارزش بیش از ۴۴ میلیارد تومان و گازرسانی به ۴۵ واحد صنعتی به ارزش ۲۶.۲ میلیارد تومان است.

۶. ۳ پروژه برقی با اعتبار بالغ بر ۱۴۰.۸ میلیارد تومان با هزینه‌کرد شرکت توزیع برق زنجان مشتمل بر پروژه های نصب کنتور هوشمند در سطح استان و کاهش تلفات برق شهری و روستایی، پروژه های ایجاد شبکه و روشنایی جهت تامین برق به ۲۰ روستای شهرستان زنجان و مناطق جدید در سطح این شهر و مسکن ملی به ارزش ۵۴.۸ میلیارد تومان.

۷. افتتاح ۶ پروژه راهسازی به ارزش یک هزار و ۳۶۵ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان مشمتمل بر افتتاح راه های جدید یا بهسازی و روکش آسفالت راه های موجود و نیز افتتاخ راهدارخانه

۸. افتتاح ۳ پروژه مسکنی در قالب ۵۸۶۷ واحد مسکونی با مجموع اعتبار ۲ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان که با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) احداث شده اند.

۹. بهره برداری از ۵۱۷ پروژه عمران روستایی با مجموع اعتبار ۴۲۶.۹ میلیارد تومان با همکاری بنیاد مسکن و وزارت کشور (سازمان همکاری شهرداری های و دهیاری های کشور)

۱۰. افتتاح ۴۳ پروژه عمران شهری به ارزش اعتبار ۲۰۲ میلیارد تومان و با همکاری شهرداری های استان زنجان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha