اجرای ۹۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری کشور در دستور کار است

زنجان- ایرنا- رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته باید برای ۹۰ میلیون هکتار از اراضی کشور پروژه‌های آبخیزداری انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباسعلی نوبخت روز جمعه در حاشیه بازدید از پروژه بند خاکی چهرآباد، افزود: در قالب برنامه هفتم ۴۰ میلیون پروژه آبخیرداری در نظر گرفته شده که تا کنون ۲۰ میلیون هکتار آن تایید شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همدلی که در میان مردم و دولت مردان است باید بتوانیم آرامشی را ایجاد و از مهاجرت جلوگیری کنیم و کشوری پیش رو در صادرات محصولات خود باشیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به پروژه بند خاکی چهرآباد، گفت: بند خاکی چهرآباد زنجان از بزرگترین پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور است که اهالی این روستا اثرات مطلوب آن را مشاهده می‌کنند.

نوبخت به برخی اثرات این بند خاکی اشاره کرد و افزود: کنترل فرسایش خاک، کاهش خسارت‌های ناشی از سیل و رضایت جوامع محلی، احیای چاه‌های خشک و غیره از مهمترین اثرات اجرای این طرح‌ آبخیزداری و آبخوانداری است.

وی با بیان اینکه مخازن چاه‌های خشک این روستا با وجود این سد خاکی پر آب شده است، اظهار داشت: پروژه بند خاکی چهرآباد، در کنار کنترل روان آب‌های سطحی و ذخیره آب در سفره‌های آب زیرزمینی، خسارات سیلاب در روستاها را نیز به طورقابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: تضمین امنیت غدایی امری بسیار حائز اهمیت است که دستگاه‌های مربوطه همواره در راستای آن تلاش می‌کنند.

به گزارش ایرنا، دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از امروز /جمعه/ آغاز شده است.

در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی(نهضت ملی، ‌حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شود.

برنامه حضور آیت الله رییسی رییس جمهور در استان زنجان در این سفر استانی با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت هموطنان، ‌کمی تغییر کرد و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به روز شنبه موکول شد.

همچنین فردا قرار است راهپیمایی گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان و دیدار با رییس جمهور از ساعت ۹ و نیم صبح از میدان قائم تا مصلی نماز جمعه زنجان برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha