طرح‌های خیالی نتانیاهو؛ مقاومت حرف اول را در غزه می‌زند

تهران- ایرنا- روزنامه عرب زبان رای الیوم نوشت: بسیاری از طرح هایی که تل آویو درباره غزه مطرح کرده، قابل اجرا نیست و خیالپردازی است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رای الیوم در مطلبی آورده است: پس از اینکه رژیم صهیونیستی در جریان حمله زمینی به غزه متحمل ضربات سنگین از سوی مقاومت فلسطین شد و همه طرح‌های آن برای آواره کردن و کشتار شکست خورد، در حال حاضر با تمام توان به دنبال خروج از تنگنایی است که در غزه به آن گرفتار شده و طرح‌هایی را برای حفظ آبروی خود مطرح می‌کند.

این رسانه ادامه داد: بسیاری از طرح هایی که تل آویو به آمریکا و کشورهای غربی و عربی درباره غزه مطرح کرده همچنان تا این لحظه مبهم است. برخی از این طرح ها قابل اجرا نیست و برخی دیگر نیز در حد خیالپردازی است. این بار تل آویو طرح واگذاری قدرت به عشایر غزه را مطرح کرده و به دنبال ترویج آن است که بسیاری از ناظران به علت ابهامات زیاد، آن را نیز محکوم به شکست دانستند، به ویژه اینکه با گذشت بیش از ۹۰ روز از جنگ غزه، مقاومت و حماس حرف اول را می زند.

«عاکف المصری» کمیسر عالی هیئت عالی عشایر فلسطینی در غزه ضمن مخالفت صریح با این طرح‌های رژیم صهیونیستی گفت: این اظهارات مردود است و هدف اشغالگران سرپوش گذاشتن بر شکست خود در غزه و ایجاد فتنه در جامعه فلسطینی است. عشایر و خانواده های فلسطینی حامی مقاومت فلسطین هستند که پوزه اشغالگران را در غزه به خاک مالیده است.

وی از کشورهای عربی و جامعه جهانی خواست که در راستای توقف فوری کشتار و ارسال کمک ها به غزه بشتابند.

از سوی دیگر «مخیمر ابوسعده» رئیس بخش علوم سیاسی دانشگاه الازهر در غزه در این باره گفت: به چند دلیل این طرح‌ها شدنی نیست، اولا آمریکا و جامعه جهانی زیربار این قبیل طرح‌های اسرائیلی نمی‌رود، در ثانی کشورهای مجاور غزه به ویژه مصر مخالفت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین ملت فلسطین نیز به شدت مخالفت خواهند کرد، زیرا پس از این همه شهید و جانفشانی، ملت فلسطین این طرح‌ها را که اشغالگری را تعمیق داده و بر رنج های فلسطینیان می‌افزاید، نخواهند پذیرفت. این در راستای توهمات اسرائیل است. تنها راه پایان اشغالگری، راهکار سیاسی است که به تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس منجر شود و بقیه طرح‌ها، تلاشی از جانب نتانیاهو برای ترمیم وجهه خود در داخل اراضی اشغالی است.

رای الیوم در پایان به نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز فلسطینی در رام الله اشاره کرده که طی آن بخش اعظم فلسطینیان که ۶۴ درصد را شامل می‌شود، به طور آشکار اعلام کردند که حماس پس از جنگ حاکم غزه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha