کشف سوخت خارج از شبکه در جنوب تهران/انهدام باند سارقان خودرو

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از چهار هزار لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع در جنوب شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز شنبه در این خصوص گفت: پلیس با اقدامات اطلاعاتی موفق به کشف محل دپو سوخت خارج از شبکه توزیع در محدوده حسن آباد فشافویه شد.

وی ادامه داد: در بازرسی‌ها مشخص شد مقادیری فرآورده نفتی در یک باب کارگاه غیرمجاز دپو شده که مجوز ندارد و در نهایت محتویات توقیف و به شرکت نفت شهر ری منتقل شد.

سرهنگ افشاری افزود: مالک کارگاه در این راستا شناسایی و طی بررسی اسناد ارائه شده و مغایرت کالاها احراز و پرونده مربوطه تشکیل و متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

وی تاکید کرد: کارشناسان ارزش ریالی سوخت کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

باند سارقان محتویات خودرو منهدم شد

رییس پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری باند چهار نفره سارقان حرفه‌ای خبر داد و گفت: متهمان به ۲۰ فقره سرقت و مالخری محتویات خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ علی قاسم‌پور افزود: در پی مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت خودروهای سواری در محدوده چناران تهران، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۳۸ جنت آباد قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودروها بویژه پراید که در مناطق خلوت و بدون نور کافی پارک شده بودند، در فرصت مناسبی درب خودرو را تخریب و محتویات داخل خودرو را به سرقت برده‌اند.

وی اضافه کرد: ماموران کلانتری ۱۳۸ جنت آباد با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته، در نهایت در ۱۳ دی ماه هویت چهار متهم پرونده را که از سارقان سابقه دار بودند شناسایی کردند.

سرهنگ قاسم‌پور گفت: بررسی‌های ماموران نشان از این داشت هر چهار نفر از سارقان سابقه دار هستند که با تشکیل باند دست به سرقت محتویات داخل خودروهای سواری زده‌اند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: بلافاصله ماموران وارد عمل شده و طی یک عملیات غافلگیر کننده و با استفاده از شگردهای پلیسی، متهمان را حین سرقت دستگیر و با بازرسی از خودرو متهمان اموال سرقتی شامل ضبط و باند و باطری به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد.

وی یادآور شد: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی به ۲۰ فقره سرقت قطعات در محدوده جنت آباد اعتراف کردند.

سرهنگ قاسم‌پور با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: از مالباختگانی که با این شیوه و شگرد از آنان سرقت شده می‌خواهیم به کلانتری ۱۳۸ جنت آباد مراجعه کنند.

وقوع قتل در مهمانی شبانه تهران

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری فردی در شمال تهران به جرم قتل یک جوان ۲۸ ساله خبر داد و گفت: قاتل و مقتول با حضور در مهمانی شبانه با هم درگیری لفظی پیدا کرده بودند که کار به قتل انجامید.

سردار کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی افزود: با دریافت خبری مبنی بر فوت مشکوک جوانی ۲۸ ساله به نام «محسن»، موضوع در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه آثار جراحتی عمیق در سمت چپ سینه متوفی مشاهده شد که این موضوع باعث شد کارآگاهان با فرضیه قتل به پرونده نگاه کرده و موضوع را به شکل و شیوه‌ای دیگر مورد تحقیق و تفحص قرار دهند.

به گفته سردار ولی‌پور گودرزی، در تحقیقات بعدی مشخص شد که متوفی به خاطر مداخله در یک درگیری و دفاع از جان یک دختر نوجوان مورد ضرب و جرح از سوی فردی مزاحم قرار گرفته و به خاطر جراحات وارده به قتل رسیده است.

وی گفت: با توجه به حساسیت موضوع، دختری که در درگیری و نزاع مذکور حضور داشت شناسایی و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد؛ این دختر در توضیحات خود عنوان داشت که شب حادثه در یک مهمانی حضور داشتم که با فردی که حالت طبیعی نداشته درگیری لفظی پیدا کردم و در ادامه مقتول هم وارد بحث شد و پس از چند دقیقه درگیری لفظی به زد و خورد منجر شد و طی آن در یک لحظه قاتل با چاقو به سینه مقتول ضربه زده و از محل می‌گریزد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: مخفیگاه قاتل شناسایی و پس از مراقبت‌های شبانه روزی وی در مخفیگاهش دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد که در بازجویی اولیه صراحتا به ارتکاب قتل اعتراف و اقرار کرد که در حال جر و بحث با یک دختر بوده که با مقتول درگیر می‌شود و در یک لحظه با چاقو به او ضربه می‌زند.

وی تاکید کرد: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، به جرم قتل عمد به زندان معرفی شد.

غافلگیری زورگیران سابقه دار

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲ مرد جوان که با تهدید سلاح سرد زورگیری می کردند، خبر داد و گفت: متهمان به ۱۷ فقره زورگیری اعتراف کردند.  

سرهنگ حسین مافی افزود:  ۱۳ دی ماه تیم عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در حال گشت زنی در محدوده بلوار دریا تهران بودند که به ۲ مرد جوان که به صورت پیاده، افراد گذری را زاغ زنی می‌کردند، مشکوک و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: متهمان در همین حین به طرف یکی از شهروندان حمله ور و با تهدید سلاح سرد از وی یک دستگاه تلفن همراه زورگیری کردند و به سرعت از محل گریختند.

وی  به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی، هر ۲ متهم در یک عملیات منسجم و پلیسی دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهمان یک قبضه سلاح سرد و ۲ دستگاه تلفن همراه که متهمان قبل از دستگیری سرقت کرده بودند کشف شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۷ فقره سرقت مشابه با همکاری همدیگر اعتراف کردند که پس از سرقت و زورگیری تلفن همراه اموال مسروقه را به فرد معینی فروخته‌اند.

سرهنگ مافی با اشاره به سوابق متهمان در امر سرقت و تحمل حبس در زندان یادآور شد: در این رابطه شناسایی مالخر اموال مسروقه در دستور کار پلیس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha