۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85345063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"در مسیر نسیم" به جشنواره فیلم باربادوس راه یافت

اهواز - ایرنا - فیلم‌ "در مسیر نسیم" ساخته‌ مشترک امین نظری و سید مرتضی سبزقبا برای حضور در بخش مسابقه‌ هشتمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Barbados» جزیره‌ باربادوس انتخاب شد.

به گزارش ایرنا فیلم «در مسیر نسیم» که نخستین تجربه‌ کارگردانی مشترک امین نظری و سید مرتضی سبزقبا در سینمای مستند است پس از دریافت جایزه و لوح افتخار بهترین فیلم جشنواره‌ «Varsity» آفریقا، این بار در چهارمین حضور بین‌المللی‌اش، در جشنواره‌ بین‌المللی جزیره‌ باربادوس برای تماشاگران به نمایش درمی‌آید.

جشنواره فیلم باربادوس یک جشنواره‌ بین‌المللی فیلم مستقل است که متعهد به برجسته‌کردن آثار فیلم‌سازان نوظهور، موفق و هنرمندان هنرهای نمایشی و در عین حال شناسایی قهرمان‌ها و یافتن راه‌حل‌هایی برای جهانی بهتر است.

این جشنواره به بهترین فیلم بلند، بهترین فیلم مستند و بهترین فیلم کوتاه جایزه اهدا خواهد کرد.

سبزقبا، کارگردان این اثر هنری در خصوص این مستند به خبرنگار ایرنا گفت: در شمال دزفول استان خوزستان، روستای دورافتاده‌ای به نام "تنگه‌دز" قرار دارد که مردم از امکانات اولیه زندگی محروم‌اند.

به گفته وی در این روستا، رودخانه‌ای معروف به "رود آب شور" جریان دارد و برای رسیدن به این منطقه عشایری، جاده و پلی وجود ندارد و تنها راه ارتباطی عبور از دل رودخانه است.

امین نظری، سید مرتضی سبزقبا به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، امین نظری، تصویربردار، عکاس و صدابردار، سید مرتضی سبزقبا، تدوین و صداگذاری و طراحی پوستر، سید عزیز رودبندی، مترجم، مصطفی زاهد و عارف رشیدجلودار، موسیقی، حجت کایدخورده، عنوان‌بندی و داریوش احمدی بابادی از جمله عوامل و دست‌اندرکاران این مستند به شمار می‌روند.

هشتمین دوره‌ این جشنواره‌ بین‌المللی، ۱۶ تا ۲۱ ژانویه‌ ۲۰۲۴ میلادی مطابق ۲۶ دی‌ماه تا یکم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در جزیره‌ باربادوس که در منطقه‌ آمریکای شمالی و جز شرقی‌ترین جزایر کارائیب قرار دارد، برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha