تایید صلاحیت ۶۱ درصد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در همدان/ این آمار بی‌سابقه است

همدان - ایرنا- رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: از مجموع ۵۲۴ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان ، ۳۱۹ نفر تایید صلاحیت شده اند که ۶۱ درصد از داوطلبان را تشکیل می دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جلال مرادی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد تایید صلاحیت برای انتخابات استان همدان تاکنون بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: ۱۹۶ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت نشده اند که ۳۷ درصد از ثبت نام کنندگان را تشکیل می دهند و ۹ نفر نیز عدم ثبت نام داشته و یا مدارک خود را بصورت کامل بارگذاری نکرده اند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: در حوزه انتخابیه همدان و فامنین از ۱۵۳ داوطلب، ۹۶ نفر تایید صلاحیت شده اند که ۶۳ درصد ثبت نام کنندگان را تشکیل می دهد و ۵۱ نفر نیز رد صلاحیت شده و ۶ نفر نیز ثبت نام نکرده اند.

وی یادآور شد: در حوزه انتخابیه اسدآباد نیز از ۵۰ نفر داوطلب، ۱۹ نفر تایید که ۳۸ درصد ثبت نام شدگان است و ۲۱ نفر نیز تایید نشده اند.

حجت الاسلام مرادی تاکید کرد: در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ از ۷۸ داوطلب، ۵۸ نفر تایید که ۷۴ داوطلبان را تشکیل می دهد و ۱۷ نفر نیز تایید صلاحیت نشدند.

وی گفت: در حوزه انتخابیه رزن و درگزین از ۴۹ نفر ثبت نام کننده، ۳۰ نفر تایید صلاحیت شدند که ۶۱ درصد داوطلبان را تشکیل می دهد و ۱۹ نفر نیز صلاحیت آنها تایید نشد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان ادامه داد: در حوزه انتخابیه تویسرکان از ۴۶ دواطلب، ۲۶ نفر تایید صلاحیت که ۵۶ درصد ثبت نام کنندگان را تشکیل می دهد و ۲۰ نفر دیگر تایید صلاحیت نشدند.

وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه ملایر از ۹۶ نفر ثبت نام کنندگان، ۵۹ نفر تایید صلاحیت شده که ۶۲ درصد داوطلبان را تشکیل می دهند و ۳۷ نفر نیز صلاحیت آنها تایید نشد.

حجت الاسلام مرادی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه نهاوند از ۵۲ ثبت نام کننده، ۳۱ نفر تایید صلاحیت شدند که ۶۰ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند و ۵۱ نفر نیز صلاحیت آنها تایید نشد.

وی یادآور شد: هیات نظارت بر استان طی ۵۰ روز که فرصت داشت ۵۰ جلسه برای بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی برگزار کرد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه نتایج اعلام شده کنونی قطعی نیست گفت: این هیات امکانات و کارشناسانی دارد که صلاحیت ثبت نام کنندگان را به دقت بررسی کرده اند اما نظر قطعی را شورای نگهبان اعلام می کند.

وی تاکید کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده است، می‌توانند ظرف سه روز یعنی ۱۷، ۱۸ و ۱۹ دی ماه، اعتراض خود را صرفا به صورت غیرحضوری در لینک هایی که برای آنها ارسال شده است ثبت کنند و شورای نگهبان از ۲۰ دی ماه تا ۱۹ بهمن ماه فرصت دارد نتایج اعتراضات را بررسی و اعلام نظر کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha