تشکیل هسته گزینش در دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی ضروری است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تشکیل هسته گزینش در همه دستگاه‌های اجرایی استان ضروری است تا با نگاه انقلابی، دلسوزانه و مخلصانه بتوان هوشمندانه و بر پایه وجدان کاری افراد دارای صلاحیت را گزینش کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در دیدار کارگزاران گزینش دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: هسته‌های گزینش باید به دور از نگاه‌های افراطی و تفریطی به انتخاب افراد در پست‌ها و مسئولیت‌های اداری بپردازند.

وی با اشاره به ضربه‌ای که نگاه‌های افراطی و تفریطی به کشور زده است ادامه داد: چنین نگاه‌هایی موجب گزینش غیر اصولی، غیر شرعی و غیر علمی افراد شد و از این لحاظ شاهد حضور افرادی در مجامع مختلف هستیم که با تفکرات غربگرایانه به دنبال زیر سوال بردن ولایت و رهبری هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی نگاه‌های غلط رجال سیاسی در سطوح ملی و از طرف دیگر سختگیری در گزینش‌ها موجب فرار برخی نخبگان از کشور شد زیرا زمانی دیدگاه آنها این بود که در دانشگاه‌ها باید پرده بزنیم اما الان بحث آزادی دختر و پسر را مطرح می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی از سران فتنه ۸۸ این گزینش‌های سخت را انجام می‌دادند و چنین پیشنهادهایی هم داشتند که امام راحل مقابل این دیدگاه‌ها ایستاد.

قناعت گفت: افراط و تفریط غلط و نادرست است که در همه بخش‌ها از جمله گزینش، حراست و مدیریت دیده می‌شود و باید این مسایل را مواظبت و مراقبت کرد.

وی افزود: البته در استان گزارش خلاف از بحث‌های گزینش نداشته‌ایم و دیدگاه‌های انقلابی و الهی بر گزینش‌های خراسان جنوبی حاکم است اما خطر وجود دارد لذا باید هرگونه نظری برای رضای خدا باشد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه موضوعات شخصی نباید در گزینش‌ها لحاظ شود گفت: سطوح گزینش‌ها نباید واحد و یکنواخت باشد بلکه براساس نوع سمت افراد شاخص‌های گزینشی را تغییر داد.

وی با انتقاد از برخی تسویه حساب‌های شخصی در گزینش عنوان کرد: درخصوص آرمان‌های انقلابی و ولایت پذیری افراد باید بسیار حساس باشید و سختگیرانه عمل شود.

قناعت با اشاره به لزوم ایجاد تحول از طریق گزینش افزود: گزینش استانداری باید در جایگاه مطالبه‌گر همه مسائل مربوط به گزینش استان را پیگیری کند.

وی همچنین گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران باید فراتر از کار اداری در نظر گرفته شود چون همین جامعه ایثارگری با روحیه ولایی و جهادی همواره در مشکلات سپر نظام هستند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: امتیاز دادن به ایثارگران منشأ دینی دارد حتی در کشورهای غربی هم این رویه مرسوم است.

مدیر هسته گزینش استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست با ارایه آماری در یک سال گذشته منتهی به دی امسال گفت: در مدت یادشده ۵۹۳ پرونده از طریق هسته گزینش استانداری تشکیل شده که ۷۳ مورد استخدام پیمانی جدید از آزمون سال ۱۳۹۹ بوده است.

محمود عربی با اشاره به اینکه ۱۸۸ نفر تبدیل وضعیت در هسته گزینش تشکیل پرونده داده‌اند افزود: از این تعداد ۸۸ نفر ایثارگر و ۶۸ نفر انتصابات جدید بوده است.

وی گفت: ۴۱ مورد گزینش هم برای دهیاری‌های استان انجام شده لذا با توجه به تعداد زیاد پرونده‌ها و کمبود نیروی انسانی در گزینش استانداری انتظار می‌رود هسته مستقل برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تشکیل شود.

مدیر هسته گزینش استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: در هشت دستگاه اجرایی استان هسته گزینش تشکیل شده با این وجود بار مضاعفی بر دوش هسته گزینش استانداری است.

وی افزود: در یک سال گذشته پنج هزار و ۴۹۵ پرونده توسط ۲۰۷ گزینشگر در سطح استان بررسی شده که ۲ هزار و ۲۴۴ نفر استخدام جدید بوده‌اند.

عربی گفت: همچنین در یک سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۶ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند که ۲۰۴ نفر ایثارگر هستند.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار و افزایش پست‌های سازمانی هسته‌های گزینش ادامه داد: تغییر شیوه‌های سنتی گزینش، پیگیری برای رفع دغدغه‌های مالی و ارتقای هسته گزینش استانداری به اداره کل از دیگر درخواست‌های حوزه گزینش استان است.

۱۵ تا ۲۲ دی ماه به نام هفته گزینش نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha