۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85345176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بوشهر ظرفیتی برای میزبانی دائمی نمایشگاه صنایع دریایی است

بوشهر-ایرنا- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و همچنین آمادگی موجود، استان بوشهر می‌تواند نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی هر ساله و به شکل دائمی میزبانی کند.

"حسین نامور" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های ۹ گانه رهبر معظم انقلاب در حوزه توسعه دریامحور، حوزه مدیریتی این استان تصمیم گرفت با برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی گروه‌های صنایع این حوزه را گرد هم آورد.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده استان بوشهر توانست با دعوت از ۱۴ استان کشور برای حضور در نمایشگاه در حوزه‌های کشتیرانی، کشتی‌سازی، تعمیرات و معرفی شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت قطعات تحریمی این حوزه موثر واقع شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر تصریح کرد: ایران با وجود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز آبی در بین ۱۲۳ کشور دارای ساحل در شاخص تمرکز کانون‌های جمعیتی در رتبه ۱۰۶ قرار دارد که برگزاری نمایشگاه‌ها در حوزه دریا و دریانوردی گامی مهم در این عرصه محسوب می‎شود.

نامور ادامه داد: این نمایشگاه‌ها می تواند تاثیرگذاری منطقه ای داشته و جذابیت لازم را برای جمع کردن فعالان حوزه صنعتی و بویژه صنعت دریا و دریانوردی در استان‌های ساحلی فراهم کند.

وی افزود: در این زمینه از نخستین نمایشگاه صنایع دریایی بوشهر استقبال بسیار خوبی شد و حضور مقام‌های ارشد ملی بویژه در حوزه نظامی نشان داد نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی بوشهر می‌تواند تاثیر ملی، منطقه‌ای و جهانی داشته باشد.

نامور یادآور شد: این نمایشگاه‌ها همچنین به واسطه حضور گروه‌های مختلف تاثیر بسیار زیادی نیز برای بهبود اقتصاد محیطی و محلی استان ایفا می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha