۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85345246
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه "نژاده" در اهواز گشایش یافت

۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبر: 85345246
نمایشگاه "نژاده" در اهواز گشایش یافت
عکس آرشیوی

اهواز - ایرنا - نمایشگاه گروهی آثار نقاشی، تصویرسازی و حجم سازی "نژاده"  با ۳۳ اثر از ۱۸ هنرمند در اهواز برپا شد.

برگزار کننده و ایده‌پرداز این نمایشگاه روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: واژه "نژاده" که برای عنوان این نمایشگاه برگزیده شده برگردان پارسی اصیل و نجیب است که به علت نام بلند هنر و فرهنگ در این سرزمین، انتخاب شده است.

آیسودا زراسوندی افزود: زمینه بنیادین آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه داستان‌های شاهنامه فردوسی و خمسه نظامی است و ریشه در فرهنگ و هنر ایران کهن دارند.

وی با بیان اینکه ادبیات و فرهنگ، با هنر این مرز و بوم گره خورده است توضیح داد: مخاطبان با دیدن هر اثر می‌توانند به داستان آن اثر برسند و نشانه‌هایی آشکار از پیشینیان و یادگارهای کهن را در "نژاده" می‌توان دید که گاه با رنگ و گاه با نور و گاه با سنگ و کاغذ به تن آثار نشسته است.

زراسوندی عنوان کرد: در این نمایشگاه، آثار هنرمندانی از جمله فتانه آرامش، افسانه امیری، زینب باوی، سپهر بختیاری‌نیا، مهنا پروینی‌پور، محمد جلالی صدر، فریده جهان بخشی، فائزه کرد، یاسمن رفیع زاده، آیسودا زراسوندی، ژاله شاه حسینی، محدثه رحیمی، ساحل صادقیان پور، فاطمه عراقی پور، بابک عطاریان، مهشاد عرب چمعالی، ایران قنواتی و میترا گلشن در معرض دید قرار داده شده است.

ایده‌پرداز این نمایشگاه، شناسایی و آشنایی هر چه بیشتر جامعه با آثار هنرمندان را از دیگر اهداف این نمایشگاه عنوان کرد.

به گزارش ایرنا نمایشگاه "نژاده" از امروز تا بیستم دی‌ماه جاری در گالری ریم اهواز واقع در اهواز، امانیه، خیابان خرم، انتهای کوچه خرد برپا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha