۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85345314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۹ درصد جمعیت تایباد در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

تایباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: ۶۹ درصد از مردم این شهرستان خراسان رضوی با شرکت در پویش ملی سلامت در مقابل بیماریهای دیابت و پرفشاری خون غربالگری شدند.

حیدر احسانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر از مجموع جمعیت ۸۹ هزار نفری بالای ۱۸ سال در شهرستان تایباد افزون بر ۶۲ هزار و ۵۵ نفر به این طرح ملی پیوسته اند.

وی ادامه داد: بر اساس رصد و پایش های انجام شده از شمار افرادی که در این پویش شرکت کرده اند، هزار و ۳۱۷ نفر مشکوک به بیماری دیابت، ۴۸۷ نفر مشکوک به فشارخون بالا، ۲ هزار و ۱۰۳ نفر مبتلا به پیش دیابت و ۶ هزار و ۷۴ نفر به پیش فشارخون بالا تشخیص داده شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد بیان کرد: پویش ملی سلامت در ۳۳ خانه بهداشت، ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و هشت پایگاه سلامت این شهرستان انجام می شود.

وی با اشاره به تداوم اجرای پویش ملی سلامت تا پایان دی در تمامی پایگاه های پزشک خانواده، مراکز خدمات جامع سلامت، بیمارستان ها و مراکز درمانی، همچنین خانه های بهداشت تایباد، افزود: افراد بالای ۱۸ سال این منطقه می توانند با مراجعه به مناطق یاد شده در برنامه غربالگری فشارخون و قندخون، از میزان سلامت خود آگاهی یابند.

احسانی گفت: بیماریهای فشارخون بالا و دیابت به دلیل ایجاد پیامدهای ناگوار و جبران ناپذیر مانند بروز سکته های مغزی و قلبی، بیماری های چشمی و بیماری های کلیوی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که در همین راستا، پویش ملی سلامت با محوریت این دو بیماری کلید خورده است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha