تدوین سند اربعین با مشارکت آستان‌های مقدس حسینی (ع) و عباسی (ع)

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با متولی شرعی حرم مطهر امام حسین (ع) و متولی شرعی حرم حضرت اباالفضل العباس (ع)، خواستار مشارکت عتبه مقدسه در اظهارنظر کارشناسی برای نهایی کردن سند اربعین شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در سفر به عراق با آیت‌الله شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم مطهر امام حسین (ع) و آیت الله سیداحمد الصافی متولی شرعی حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (ع) دیدار و گفت وگو کرد.

در دیدار دبیر شورا با آیت الله سید احمد الصافی متولی شرعی حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (ع) تولیت عتبه مقدسه عباسیه که در دفتر ایشان برگزار شد، حجت‌الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به بیان اهم فعالیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت.

وی با اشاره به اسناد مهم راهبردی در حوزه های علمی و فرهنگی مانند سند مهدویت (عج)، سند زیارت و سند اربعین، به بیان اهمیت تهیه اینگونه اسناد و نظارت بر اجرای آنها در حوزه اجرایی پرداخت و از متولی شرعی حرم مطهر امام حسین (ع) تقاضا کرد تا در تهیه و تدوین اسنادی همچون سند اربعین با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی همکاری داشته باشد.

آیت‌الله سید احمد الصافی امام جمعه کربلا نیز ضمن خوشامدگویی به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات همراه، فعالیت‌های شورای عالی را مهم و اساسی توصیف و برای همکاری در تهیه سند اربعین اعلام آمادگی کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با عیادت از آیت‌الله سید عبدالمهدی کربلایی تولیت عتبه مقدسه حسینی (ع) و آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای وی، فعالیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را تشریح کرد.

آیت‌الله سید عبدالمهدی کربلایی هم با خوشامدگویی به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات همراه، شهادت تعدادی از مردم مظلوم کرمان به دست ایادی استکبار را به وی و عموم مردم متدین ایران تسلیت گفت.

تدوین سند اربعین با مشارکت دو آستان مقدس حسینی (ع) و عباسی (ع)
آیت‌الله سید عبدالمهدی کربلایی تولیت عتبه مقدسه حسینی (ع)

وی با اشاره به توضیحات حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در خصوص فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی، این شورا را از حوزه های علمی و فرهنگی مهم توصیف کرد و در ادامه به تشریح فعالیت های علمی و دینی عتبه در گسترش دانشگاه‌ها و مدارس علمی در کربلا و سایر شهرهای کشور عراق پرداخت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در سفر به عراق، در مزار محمد ابن عثمان عمری یکی‌ از نواب اربعه در عراق حضور یافت و زیارت کرد.

محمد بن عثمان بن سعید عَمری، (متوفای ۳۰۵ق) دومین نایب از نُواب اربعه امام دوازدهم شیعیان پس از پدرش عثمان بن سعید است. او دارای تألیفاتی در فقه بود و از وی روایاتی درباره حضرت مهدی(عج) روایت شده است. ادعیه مشهوری چون سمات، افتتاح و زیارت آل‌یاسین نیز از او نقل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha