استاندار سمنان: بانک‌ها با پرداخت آسان وام، حامی طرح جوانی جمعیت باشند

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به چالش جمعیت و قانون حمایت از جوانی جمعیت و فرزندآوری از سوی دولت سیزدهم، گفت: بانک‌های عامل استان با پرداخت آسان وام، حامی این قوانین و به دنبال ایجاد رضایتمندی باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در نشست با شورای هماهنگی بانکهای استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: بانک‌های عامل استان در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری و تحقق مشارکت قوی در انتخابات ۱۱ اسفند، افزایش رضایتمندی عموم اقشار مردم از طریق تکریم ارباب رجوع را در دستور کار قرار دهند.

وی یادآور شد: تکریم ارباب رجوع به معنای واقعی کلمه به اینگونه است که مراجعان به شبکه بانکی در جای جای استان باید از عملکرد، برخورد و اقدامات انجام گرفته توسط بانکها در بخش‌های مختلف امور بانکی‌، رضایت داشته باشند.

استاندار سنان به دستاوردهای مختلف دولت سیزدهم اشاره و تاکید کرد: بانکهای عامل استان ضرورت دارد اقدامات دولت سیزدهم برای استان سمنان را در قالب جلسات تبیینی و از طریق اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی برای جامعه هدف گسترده خود به صورت ویژه در دستور کار داشته باشند.

وی افزود: استان سمنان طی ۲ سال و نیم گذشته و در دولت سیزدهم، در بسیاری از شاخص‌ها توانسته رتبه‌های برتر و جایگاه‌های نخست کشوری را به خود اختصاص دهد، به همین واسطه ضرورت دارد تا در بحث مشارکت در انتخابات نیز استان سمنان پیشرو و پیشگام باشد.

استاندار سمنان: بانک‌ها با پرداخت آسان وام، حامی طرح جوانی جمعیت باشند

وی به قانون حمایتی دولت سیزدهم برای مساله جمعیت و فرزندآوری اشاره و اضافه کرد: بانک های عامل استان در راستای عمل به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، روند پرداخت تسهیلات فرزند آوری و ازدواج را در دستور کار خود داشته باشند.

هاشمی بر رعایت اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات در استان سمنان تاکید و خاطرنشان کرد: اصل به بی‌طرفی باید به صورت ویژه توجه شود. تحقق مشارکت قوی و تامین امنیت مهمترین اصول برگزارکنندگان انتخابات ۱۱ اسفند است.

استاندار سمنان با اشاره به گستره وسیع اقشار مردم به عنوان مخاطبان بانک‌ها به صورت روزانه، بیان کرد که بانکهای استان باید بحث تبیین و اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری هرچه بهتر انتخابات و جایگاه و اهمیت تحقق مشارکت قوی و حداکثری را در دستور کار قرار دهند.

طبق اعلام اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ۳۸ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند، ولی سمنان در شاخص‌های ازدواج و فرزندآوری از استان‌های دارای پایین‌ترین رتبه کشوری است. در حال حاضر، متوسط «نرخ جایگزینی جمعیت» در کشور یک و هفت دهم و در استان سمنان حدود یک و سه دهم است. کارشناسان رسیدن این شاخص را به عدد یک و پنج دهم «تله جمعیتی» قلمداد می‌کنند و شرایط استان سمنان در این زمینه نیازمند توجه است.

در موضوع انتخابات نیز برای چهار کرسی مجلس شورای اسلامی در استان سمنان درمجموع ۲۵۲ نفر ثبت‌نام کردند که پرونده ۲۲۹ نفر از این افراد در هیات‌های نظارت مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد، صلاحیت ۱۱۱ نفر تایید و صلاحیت ۷۲ نفر نیز رد شد.

همچنین ۹ نفر از داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی احراز صلاحیت نشدند و ۳۷ نفر از ثبت نام‌کنندگان نیز مدارک پرونده خود را تکمیل نکردند.

حوزه انتخابیه شاهرود و میامی با ۳۳ نفر تایید صلاحیت شده، دارای بیشترین داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است. حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه نیز دارای ۳۰ داوطلب، حوزه انتخابیه دامغان ۲۶ داوطلب و حوزه گرمسار و آرادان نیز ۲۲ داوطلب در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha