وزیر فرهنگ: کتابخانه‌ فضای مناسبی برای مدیریت فرهنگی کشور است

زنجان - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان دومین سفر استانی رییس جمهور به زنجان گفت که کتابخانه‌ها همه نوع مخاطب را در خود جای می‌دهند که این موضوع، فرصت خوبی برای استفاده از فضای آنها با هدف مدیریت فرهنگی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز شنبه در آیین بهره برداری از بخش «هدهد سفید» (بخش کودک) کتابخانه سید افضل موسوی استان زنجان با بیان اینکه کودکان، مهمترین جامعه مخاطب ما در حوزه کتابخانه هستند، گفت: در همه کتابخانه های کشور، بخشی برای کودکان و نوجوان پیش بینی شده است.

وی افزود: با کمک نهاد کتابخانه ها در دور جدید مجموع کتابخانه های تخصصی برای کودکان با عنوان هدهد سفید در حال بهره برداری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کتابخانه های عمومی مهمترین جایگاه گسترش فرهنگ کتابخوانی است و امروز ۱۰ میلیون نفر در کشور عضو کتابخانه هستند که از این شمار، سه میلیون نفر اعضای فعال محسوب می‌شوند.

اسماعیلی گفت: هر جا کتابخانه ای بهره برداری و فعال می شود با موج گسترده ای از مخاطبان مواجه می شویم.

وی افزود: در میان همه مجموعه هایی که ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد فعال هستند هیچ مجموعه ای به فرا گیری کتابخانه ها نیست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سیاست جدی دولت گسترش کتابخانه ها است در این راستا پیش بینی کتابخانه سیار برای مناطق محروم، روستایی، صعب العبور، عشایری پیش بینی شده است.

اسماعیلی گفت: وزارت ارشاد در شهرهای بزرگ دنبال ایجاد کتابخانه های مرکزی است که در برخی شهرها افتتاح و برخی مناطق در آستانه افتتاح کتابخانه های مرکزی هستیم.
وی گفت: در سفر اخیر هیات دولت به استان زنجان، با وجود پیشرفت اندک و حدود ۱۷ درصدی کتابخانه مرکزی این استان اما اصرار بر شتاب دادن به روند اجرای این کتابخانه بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بودجه ای در دور دوم سفر رییس جمهوری به زنجان از محل دیگر منابع برای تسریع در روند اجرای کتابخانه مرکزی زنجان پیش بینی شد.
اسماعیلی گفت: زنجان استانی فرهنگی و فرهنگ دوست با مردمانی اصیل، انقلابی، متدین و علاقه مند به ولایت اهل بیت هستند.

وی با بیان اینکه خدمات فرهنگی خوبی انجام شده است ابراز امیدواری کرد بیش از گذشته از توان خیران نسبت به تقویت ساخت کتابخانه ها و سایر مراکز فرهنگی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان زنجان ۱۰۲ باب کتابخانه دارد که از این تعداد ۱۸ باب مشارکتی و مابقی زیر نظر مستقیم اداره کل کتابخانه هاست.

۳۶ باب کتابخانه عمومی در روستاهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ جمعیت استان قرار دارد و پنج کتابخانه سیار هم به ۱۰ روستا خدمت رسانی می کند.

دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از دیروز جمعه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز شد. در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ طرح و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی (نهضت ملی،‌حمایتی و...) در مجموع به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بهره برداری شود.

مهمترین این طرح‌ها احیا و راه اندازی هشت واحد صنعتی و تولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد،‌ فولاد آسین ابهر،‌ شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال،‌ بهره برداری پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ طرح آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha