مهمترین اخبار فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- انتشار قطعه موسیقی «سردار سردیار» و کسب سه عنوان برتر هنرمندان استان در رویدادهای ملی از مهمترین اخبار فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری در روز شنبه ۱۶ دی است.

به گزارش ایرنا به نقل از حوزه هنری، رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: قطعه موسیقی «سردار سردیار» با آهنگسازی و خوانندگی رضا صالحی همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی از سوی واحد موسیقی حوزه هنری استان منتشر شد.

احسان قائدی افزود: این قطعه با گویش بختیاری بر روی شعری از «روشن سلیمانی» با آهنگسازی و صدای خواننده بختیاری «رضا صالحی» اجرا و تولید شده است و «مجتبی صادقی»و «کامبیز جهانبخش» تنظیم این قطعه موسیقی «سردار سردیار» را بر عهده داشتند.

وی اظهار داشت: این قطعه موسیقی با گویش بختیاری تولید شده که در نماهنگ ساخته شده برای این قطعه معنی اشعار نیز زیرنویس شده است.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: حوزه هنری استان حمایت از موسیقی مقامی و محلی را در دستور کار خود دارد که امسال آلبوم کُرنا نوازی «حیدر شاه»، برگزاری جشنواره آواها و نواها زندانیان استان با حمایت سازمان زندانها و تولید قطعه موسیقی «سردار سردیار» را در کارنامه کاری خود دارد.

هنرمندان استان صاحب سه عنوان برتر در رویدادهای ملی شدند

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آیین پایانی نهمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» در شهر قم برگزار شد و احمد تاجی هنرمند استان توانست در این جشنواره در جایگاه دوم بخش عکس قرار گیرد.

شهرام فرجی با بیان اینکه تاجی با عکس‌های نفس‌های مادربزرگ و در انتظار نور در این رویداد ملی شرکت کرده است، افزود: جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین از جشنواره‌های قدیمی و پیشینه‌دار سینمای ایران است که پس از ۹ سال وقفه بار دیگر در شهر قم برگزار شد.

وی همچنین به کسب مقام ۲ هنرمند دیگر استان در نخستین جشنواره ملی هنرهای تجسمی «تجسم غدیر» در شهر شیراز اشاره و تصریح کرد: این جشنواره در رشته‌های حروف‌نگاری، پوستر، تصویرسازی، خوشنویسی، کارتون و نقاشی و در دو بخش دانشجویی و آزاد برگزار شد که قاسم رشیدی ده‌صحرایی و پدرام فرخ‌نیا از استان موفق به کسب عناوین برتر این جشنواره شدند.

فرجی یادآور شد: فرخ نیا در قسمت دانشجویی رشته کارتون به مقام نخست رسید و رشیدی در بخش آزاد رشته پوستر برگزیده شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای حدود ۲ هزار هنرمند، نویسنده، خبرنگار و فعال قرآنی است و این هنرمندان در جشنواره‌های مختلف برای استان افتخارآفرینی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha