وزیر بهداشت از افتتاح ۲ طرح نیمه تمام درمانی زنجان خودداری کرد
عکس آرشیوی است

زنجان- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح ۲ طرح نیمه تمام درمانی شهر زنجان خودداری کرد و گفت: هر پروژه‌ای را که افتتاح می‌کنیم باید بیمار در آن پذیرش شده باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز شنبه در جریان سفر استانی رییس جمهور و در حاشیه آیین افتتاح این طرح ها در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: قرار بود مرکز تخصصی سوانح سوختگی الحاقی بیمارستان آیت اله موسوی زنجان امروز افتتاح شود اما چون تکمیل نهایی نشده است فقط بازدید از آن انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه طی این بازدید کمبودهای پروژه، بررسی شد و تجهیزات بیشتری به آن تخصیص خواهد یافت، اضافه کرد: این پروژه یک تا ۲ ماه آینده افتتاح می شود و نسبت به پذیرش بیماران اقدام خواهد کرد.

این مسوول با بیان اینکه ساختمان خوابگاه دانشجویی نیز مقرر بود افتتاح شود، ادامه داد: این پروژه نیز نیازمند اقدامات تکمیلی است و پس از بازدید و رفع نواقص در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

به گفته عین اللهی، یکی از برنامه های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه بهداشتی و درمانی بوده و این مهم نیز در استان مورد توجه قرار گرفته است.

پویش ملی سلامت‌ رکورد شکست

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۶ میلیون و ۶۱۰ هزار نفر از عموم مردم در پویش ملی سلامت شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: این میزان در نوع خود یک رکورد شکنی قبل و بعد از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

عین اللهی افزود: طبق این آمار ‌هشت میلیون نفر مشکوک به فشار خون و ۲، ۵ میلیون نفر مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه مشارکت بالای مردم در پویش ملی سلامت نشان از اعتماد مردم به این طرح حکایت دارد، اضافه کرد: آمارها نشان می دهد بیش از ۷۰۵ هزار نفر از بیماری‌های فشار خون و ۴۰۴ هزار نفر از بیماری دیابت خود اطلاعی ندارند.

این عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه تشخیص این بیماری‌ها به درمان به هنگام منجر می‌شود، ادامه داد: سبک زندگی نادرست، استفاده از فست فودها و از همه مهمتر بی تحرکی به بروز چنین بیماری هایی منجر شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ساخت بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) خدابنده به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی رسیده است، گفت: در سفر استانی سه هزار میلیارد ریال بودجه برای این پروژه در نظر گرفته شده است که با تامین آن در ۲ سال آینده تسریع بیشتری در پروژه صورت خواهد گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بخش سی سی یوی بیمارستان امیرالمومنین خدابنده با مساعدت علوم پزشکی زنجان به بهره برداری خواهد رسید، خاطر نشان کرد: آزمایشگاه مرکزی این شهرستان نیز افتتاح شد تا خدمت رسانی به مردم به نحو مطلوب انجام گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha