دادستان کنگاور: با مدیران اداراتی که اصل بی طرفی در انتخابات را رعایت نکنند برخورد می‌شود

کرمانشاه – ایرنا – دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگاور با تاکید بر اینکه با مدیران اداراتی که اصل بی طرفی در انتخابات را رعایت نکنند برخورد قاطع می‌شود، گفت: مدیران دولتی حق تبلیغ به نفع یا بر علیه کاندیداهای انتخاباتی را نداشته و استفاده از اموال بیت المال له یا علیه کاندیدا ها ممنوع است.

به گزارش ایرنا، «علی اسدی یادگار» روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی که با حضور اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم و ناظران انتخاباتی در دادسرای شهرستان کنگاور برگزار شد، اظهار کرد: ستاد و معاونت پیشگیری از وقوع جرم با موضوع برنامه‌ریزی پیشگیرانه برای جرائم مهم و اولویت دار تشکیل شده است.

دادستان کنگاور عنوان کرد: ما بایستی در زمینه مبارزه و مهار جرائم مهم و خاص تلاش بیشتری نماییم که لازمه آن پای کار بودن همه مدیران و مسوولان و دستگاه‌های مجری قانون است.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های قوه قضائیه کشف جرم، تعقیب و مجازات مجرمین و اجرای حدود و مقررات جزایی اسلام است، اضافه کرد: فلسفه تشکیل این معاونت مبارزه با جرائم خاص و مهم به منظور تسهیل در تحقق بخشی از اهداف و ماموریت‌های قوه قضائیه در امور فردی و اجتماعی و ایجاد فضای اطمینان بخش عمومی و مسئولیت‌های قانونی و همچنین ایفای نقش بیشتر دستگاه قضایی در برخورد با معضلات اجتماعی و از جمله پدیده ناامنی و اتخاذ تدابیر و راهکارهای اجرایی موثر به هنگام و فراگیر در این زمینه است.

به گفته اسدی؛ از مهم ترین اهداف این ستاد تامین امنیت شهروندان و ایجاد فضای امن برای مردم است.

دادستان کنگاور از دیگر اهداف این ستاد را مقابله با جرائم سرقت‌ها، شرارت‌های اراذل و اوباش، مزاحمت‌های ناموسی، مفاسد اجتماعی، مواد مخدر، نگهداری و قاچاق سلاح و مهمات برشمرد.

وی خطاب به اعضای این ستاد گفت: بایستی نسبت به شناسایی و برخورد قاطع با مرتکبین جرائم خاص به نحوی اقدام شود که زمینه ارتکاب جرم از سوی آنها در جامعه به حداقل برسد.

اسدی تاکید کرد: برخورد با این جرائم باید قاطع و سریع باشد و ضابطین باید به سرعت نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمین این جرائم اقدام و از تمام ظرفیت‌های قانونی در این زمینه استفاده کنند.

دادستان کنگاور با بیان اینکه در مجموعه دادگستری شهرستان اعم از دادسرا و دادگاه به پرونده‌های جرائم خاص و مهم با قاطعیت رسیدگی و احکام متناسب و بازدارنده صادر می شود، تصریح کرد: در این موارد نباید از نهادهای ارفاقی استفاده شود که جلساتی نیز در این خصوص با همکاران دادگاه شهرستان برگزار شده که امنیت، آسایش و آرامش مردم مخدوش نشود.

وی هدف غایی و نهایی این جلسه را هماهنگی و هم افزایی بیش از گذشته و ایجاد وحدت و انسجام و رویکرد مشترک در برخورد فوری، قاطع، قانونمند و بدون مماشات با جرایم خاص و مهم عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این گونه جرائم جرائمی هستند که حقیقتاً وقوع آنها امنیت اجتماعی را کاهش و احساس امنیت مردم را مخدوش می کند و جامعه از رهگذر ارتکاب این قبیل جرائم به شدت آسیب می‌بیند.

برخورد با ترک فعل ها

وی در ادامه به موضوع ترک فعل ها اشاره کرد و افزود: لازمه مبارزه با جرائم خاص هماهنگی و همکاری ویژه بین همه نهادهای نظامی و امنیتی می باشد و عدم اجرا و پیگیری مصوبات جلسه ستاد بعنوان ترک فعل تلقی شده و توسط دادستان پیگیری خواهد شد.

او یادآور شد: امنیت و آرامش مردم اولویت اصلی بوده و خروجی جلسات ستاد بایستی ثمر بخش و امنیت آفرین باشد چرا که موضوع امنیت و آرامش جامعه و مردم است و این موضوع بایستی مورد توجه ویژه مدیران سطح شهرستان قرار گیرد.

اسدی یادگار در ادامه با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی مدیران دستگاهها، سازمانها و نهادهای دولتی در انتخابات افزود: فعالیت مدیران توسط ستاد پیشگیری و دستگاهای نظارتی رصد می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای ایجاد تنش در جامعه، انتخابات پیشرو را مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: باید ساز و کار انتخابات برای مردم تبیین شود و تمام راهکارها و تجربیات دوره‌های قبل در زمینه تخلفات و جرائم انتخاباتی مورد بررسی قرار گیرد.

دادستان کنگاور همچنین از برنامه‌ریزی برای تشکیل جلسه مختلف برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: نامزدها تذکرات لازم در زمینه پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی را دریافت می‌کنند.

در ادامه این جلسه سایر اعضاء حاضر نیز دیدگاه‌های خود بویژه راجع به روش‌های پیشگیری و مقابله با جرایم مهم و اولویتی و نیز جرایم انتخاباتی شهرستان را مطرح و با تمرکز بر پیشگیری برنامه ریزی موثری صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، براساس مصوبات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و بخشنامه ابلاغی معاون اول رئیس جمهور کارمندان مجموعه‌های دولتی باید برابر ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری،از تبلیغ برای نامزدها و استفاده از مقام یا موقعیت اداری برای فعالیت‌های تبلیغاتی یا استفاده تبلیغاتی از امکانات دولتی و اموال دولتی خودداری و از سویی دیگر با عدم اقدام یا اعلام نظر به نفع یا به ضرر نامزدها، احزاب و گروه‌های سیاسی بی‌طرفی کامل خود را بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۴۰۲ در فرایند انتخابات حفظ کنند.

استان کرمانشاه با حدود ۲ میلیون نفر و ۶ حوزه انتخابیه ۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در این بین کرمانشاه دارای ۳ نماینده، حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب یک نماینده، حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر یک نماینده، حوزه اسلام غرب و دالاهو یک نماینده، حوزه کنگاور، صحنه و هرسین یک نماینده و شهرستان سنقر و کلیایی هم یک نماینده در مجلس دارد.

در حوزه انتخاباتی شهرستان های کنگاور، صحنه، هرسین، دینور و گودین ۲۹ نفر به رقابت می پردازند.

کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha