وزیر:‌ بازگرداندن فرهنگ و هنر به مسیر آرمان‌های انقلاب ماموریت وزارت است

زنجان - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که همراه رییس جمهور در دور دوم سفر استانی به زنجان رفته است، گفت که امروز این وزارتخانه مسوولیت خطیر و راه دشواری دارد و بازگرداندن مسیر فرهنگ و هنر کشور به مسیر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی ماموریت مهم آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز شنبه در اجلاس سراسری نماز در زنجان با بیان اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقوله متکثری را در حال راهبری و مدیریت هستیم، افزود:‌ وزارت ارشاد تنها وزارتخانه ای است که با اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه در هم افزایی نزدیک قرار دارد و تنها وزارتخانه ای است که صفت اسلامی دارد.

وی یادآور شد که این موضوع، یک موهبت برای ماست؛ چرا که این وزارتخانه بیشترین نزدیکی را در میان همه وزارتخانه‌ها و دستگاههای دولتی با حوزه ولایت امر و امامت امت دارد.

اسماعیلی اظهار کرد که امروز رهبر معظم انقلاب در کنار هر موضوع مهمی که بر امر جهاد تبیین تاکید می‌کنند مهمترین مقوله را استفاده از زبان هنر و فرهنگ عنوان می کنند، چرا که زبان هنر ماناترین زبان برای تبیین همه خوبی‌هایی است که امروز جامعه ما به برپایی آن افتخار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که امروز به برکت خون شهدا و مسیر نورانی نهضت امام راحل، این توانمندی را داریم که اقامه فرایض الهی را در جامعه داشته باشیم و در برابر همه تهدیدها، جنگ نرم، انواع فتنه‌ها و جنگ‌های ترکیبی موفق‌ترین روش را که همان استفاده از زبان هنر است به کار بریم.

اسماعیلی گفت که ماموریت های این وزارتخانه دشوار ولی شدنی است و شاکریم که امروز با همه توان در این مسیر در حال حرکت در همه بخش ها هستیم و این فرصت را نباید از دست دهیم بلکه باید از آن برای خدمت به قرآن استفاده کنیم.

وی افزود که اکنون توجه به قرآن، نماز و مساجد و نهضت بازگشت به مساجد یکی از اولویت دارترین مسایل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید بتوانیم با استفاده از بسترهای موجود از جمله ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد برای تحقق این هدف استفاده کنیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه چاره ای جز بازگشت به مساجد نداریم، ادامه داد: مساجد از عوامل مهم پیروزی نهضت اسلامی بوده است و الان هم باید به مساجد بازگردیم.

وی اظهار کرد: حرکت‌هایی که در دهه های گذشته انجام شد تا محوریت فرهنگی از مساجد به سایر جاها برود ما را در مسیر نادرستی قرار داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدام‌های انجام گرفته در حوزه نماز، گفت که آیین نامه به روز شده نماز را در دولت و با حضور رییس جمهور مصوب کردیم که گام مهمی است.

وی گفت: آیین نامه پیشین باید به روزآوری می‌شد که تصویب کردیم، البته اصلاح‌هایی دارد که آنها را هم ملحق خواهیم کرد و قبل از پایان امسال این آیین نامه جدید ابلاغ خواهد شد.

اسماعیلی در خصوص حمایت از اجرای طرح «شهر من شهر نماز»،‌ گفت که موسسه های فرهنگی هنری بسیاری داریم که باید از آن‌ها بر ای ترویج نماز استفاده کنیم که یک موسسه فرهنگی این طرح را در ۲۳ استان کشور اجرا کرد و مادران در این طرح مشارکت کردند و راه‌های ترغیب کودکان به نماز عملا در آن اجرا شد که بسیار طرح پرسودی بود.

وی به اقدام‌های انجام شده در حمایت از اجرای طرح فرهنگی - تربیتی چهره به چهره اشاره کرد و گفت:‌ در این طرح ۲ هزار مربی آموزش دیده میان نوجوانان ۱۱ تا ۱۸ سال حضور می یابند و با گفت و گو به شبهه های آنها پاسخ می دهند و به اصلاح قرائت نماز آنها کمک می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha