مشعل گاز روستای «ماری» زنجان با حضور معاون وزیر روشن شد

زنجان - ایرنا - طرح گاز رسانی روستای ماری از توابع شهرستان زنجان، همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش روز شنبه ایرنا؛‌ مجید چگینی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان در حاشیه دومین سفر استانی رییس جمهور به زنجان در روستای ماری از گاز رسانی به ۳۰ میلیون مشترک در کشور خبر داد و افزود که شرکت ملی گاز ایران روزانه گاز، حدود ۳۰ میلیون مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی را تامین می‌کند و پایداری این خدمت رسانی عظیم نیازمند مدیریت بهینه مصرف گاز در تمامی بخش‌ها است که به مدد خداوند متعال و با تلاش و دقت هم میهنان میسر خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های و اقدامات انجام شده در امر گاز رسانی در شهرها و روستاهای کشور، افزود: با اجرای طرح های جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۹۰ درصد روستاهای کشور تا پایان سال از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح های آماده افتتاح و بهره برداری گاز رسانی در استان همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به زنجان اشاره کرد و افزود که با همت مسئولان استانی در امر گاز رسانی گام های خوبی برداشته شده است .

چگینی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی زنجان در جریان دومین سفر رئیس جمهور به این استان گفت که با بهره‌برداری از این طرح‌ها و گازرسانی به هشت روستای ماری، سیلمان بلاغی، باش سیز، قاضی آباد، چومالو، بیرونده، قره حصارلو، بایندر و پروژه های نهضت ملی مسکن ۸۱۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد و افزون بر این ۴۵ واحد صنعتی نیز در فرایند افتتاح پروژه‌های امروز به شبکه گاز کشور متصل شدند.

دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از دیروز (جمعه) ۱۵ دی ۱۴۰۲ آغاز شد. در این سفر قرار است ۱۰۹۵ طرح و ۵۸۵۷ واحد مسکونی(نهضت ملی،‌حمایتی و...) در مجموع به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بهره برداری شود.
مهمترین این طرح‌ها احیا و راه‌اندازی هشت واحد صنعتی و تولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد،‌ فولاد آسین ابهر،‌ شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال،‌ بهره‌برداری ۵۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ طرح آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha