بهداشت و درمان زنجان در مسیر پیشرفت

زنجان - ایرنا - زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان زنجان با حضور کاروان دولت مردمی در دور دوم سفر استانی به زنجان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، حوزه بهداشت و درمان از مهمترین مقوله های توسعه یافتگی هر جامعه ای است و سرمایه گذاری در این بخش به ارتقای شاخص های مختلف آن و در نتیجه رضایتمندی گروه های مختلف مردم منجر می شود.

هر چند چالش های بسیاری در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه سلامت وجود دارد، اما با وجود محدودیت ها و تحریم ها علیه کشورمان اکنون اتفاقات خوبی در این بخش به ویژه در دولت سیزدهم رخ داده است.

در این دولت،‌ دسترسی مردم در دورترین نقاط به امکانات بهداشتی، مراقبت های اولیه شبکه درمان، امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و نیروی انسانی بیش از گذشته محقق شده است اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله وجود دارد.

با روی کارآمدن دولت سیزدهم و انجام سفرهای استانی، این موضوع مهم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت و برای ارتقای این شاخص ها در مناطق محروم و کمتر برخوردار اقدام شد.

در این راستا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر استانی رییس جمهور در چند شهرستان استان حضور یافت و علاوه بر بررسی وضعیت موجود چند طرح بهداشتی و درمانی را افتتاح کرد.

بهداشت و درمان زنجان در مسیر پیشرفت

تاکید وزیر بهداشت بر افتتاح طرح های درمانی تکمیل شده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح ۲ طرح نیمه تمام درمانی شهر زنجان خودداری کرد و گفت: هر پروژه‌ای را که افتتاح می‌کنیم باید بیمار در آن پذیرش شده باشد.

دکتر بهرام عین اللهی در آیین افتتاح این طرح ها در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: قرار بود مرکز تخصصی سوانح سوختگی الحاقی بیمارستان آیت اله موسوی زنجان امروز افتتاح شود اما چون تکمیل نهایی نشده است فقط بازدید از آن انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه طی این بازدید کمبودهای پروژه، بررسی شد و تجهیزات بیشتری به آن تخصیص خواهد یافت، اضافه کرد: این پروژه یک تا ۲ ماه آینده افتتاح می شود و نسبت به پذیرش بیماران اقدام خواهد کرد.

https://irna.ir/xjPrPM

بهداشت و درمان زنجان در مسیر پیشرفت

۱۰۱ بیمار حادثه تروریستی کرمان در بیمارستان‌ها بستری هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بازدیدها با اشاره به حادثه تروریستی کرمان، گفت: در زمان حاضر ۱۰۱ بیمار در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند که از این تعداد ۳۲ بیمار در بخش‌های آی سی یو بستری شده‌اند.

عین اللهی افزود: از این تعداد، ۱۰ بیمار در شرایط بسیار بد حال با علائم حیاتی پایین قرار دارند.

وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی افزود: حادثه کرمان آزمایشی برای محک خوردن میزان آمادگی کادر درمان بود که بلافاصله بیماران این حادثه به ۱۲ بیمارستان انتقال‌ داده شدند که سه بیمارستان آن اصلی بود.

https://irna.ir/xjPrMX

بهداشت و درمان زنجان در مسیر پیشرفت

بهره برداری از طرح‌های سلامت‌محور خدابنده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه علاوه بر آزمایشگاه مرکزی و دستگاه سی‌ تی اسکن ۱۶ اسلایس، ماموگرافی و رادیولوژی دیجیتال، خوابگاه مرکز آموزش بهورزی را نیز افتتاح کرد.

وی همچنین از مراحل ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد.

عین الهی در ادامه با حضور در شهر سلطانیه ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از کلینیک تخصصی آزین شفامهر بازدید کرد.

https://irna.ir/xjPrLq

بهداشت و درمان زنجان در مسیر پیشرفت

افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی زنجان با حضور معاونان وزیر بهداشت

با حضور یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره سه و پایگاه شهری ابهر به بهره‌برداری رسید.

پناهی همچنین از کلینیک‌ ویژه ابهر با پیشرفت ۹۲ درصد و بیمارستان الغدیر ابهر بازدید کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک خرم‌دره نیز در جریان دومین سفر رییس جمهور به استان زنجان افتتاح شد که جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

این پروژه در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع با زیربنای ۶۱۱ متر و اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال افتتاح شد.

همچنین حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پروژه ساختمان چهار واحدی پانسیون پزشکان متخصص در محوطه بیمارستان رازی را افتتاح و از بخش های مختلف بیمارستان این شهرستان نیز بازدید کرد.

سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در سفر به طارم از بخشهای مختلف بیمارستان شهدای این شهر بازدید کرد و ضمن استماع مشکلات مطرح شده از سوی کادر درمان و کارکنان بیمارستان به عیادت و دلجویی از بیماران بستری پرداخت.

کریمی همچنین مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تشویر را افتتاح کرد.

اعتبار هزینه شده عمرانی برای این پروژه ۹۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۱۱ میلیارد ریال برای تجهیز آن هزینه شده است.

روستای تشویر از توابع شهرستان طارم واقع در استان زنجان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha