در سفر وزیر ارشاد به زنجان چه گذشت

زنجان - ایرنا- «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه به همراه اعضای هیات دولت در قالب دومین سفر استانی رییس جمهور در زنجان حضور یافت و به عنوان نماینده معین دولت به طرح های شهرستان ایجرود سرکشی کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ورود به شهرستان ایجرود از توابع زنجان مورد استقبال رسمی فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان قرار گرفت.

اسماعیلی پس از ورود به ایجرود با حضور در مزار شهدای شهر زرین آباد به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در سفر وزیر ارشاد به زنجان چه گذشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ادای احترام به شهدای عالی مقام این خطه از کشورمان، «مجتمع فرهنگی هنری زرین» را افتتاح کرد و در بازدید از این طرح گفت: زمینه تبدیل سالن این مجتمع به سینما باید مهیا شود.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: دستورهای لازم به معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد به منظور تبدیل این سالن به سینما به منظور بهره مندی مردم این شهرستان داده می شود.

وی تاکید کرد: دست‌کم باید در مدت یک‌ماه نسبت به نصب پرده سینمایی و سامانه صوت مورد نیاز اقدام شود.

در سفر وزیر ارشاد به زنجان چه گذشت

برنامه بعدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان رنجان سخنرانی در شورای اداری شهرستان ایجرود بود.

اسماعیلی گفت: کشور در دهه گذشته عقب ماندگی های جدی در حوزه زیر ساخت ها داشته است به گونه ای که زمان آغاز به کار دولت سیزدهم بسیاری از استان ها مشکل قطعی برق و مشکلات زیر ساختی داشتند.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی کشور در دهه ۹۰ نزدیک به صفر بود و بسیاری از فرصت های کشور از بین رفت اما رشد اقتصادی کشور در نیمه نخست امسال بالای پنج درصد بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر این آهنگ رشد دهه گذشته متوازن پیش می رفت به طور حتم امروز با این قبیل را مشکلاتی و آسیب ها نداشتیم.

خون شهدای کرمان وحدت ملی را تقویت می کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با این اقدام تروریستی دنبال ایجاد شکاف در جامعه بود اما خون این عزیران جامعه ما را منسجم کرد چرا که جامعه ما با شهادت زنده تر می شود.

در سفر وزیر ارشاد به زنجان چه گذشت

اسماعیلی ادامه داد: این اقدام ددمنشانه، وحدت ملی و انسجام همگرایی را تقویت کرده و مردم را در کنار هم برای نیل به اهداف نطام و اسلام رهنمون می کند.

وی تاکید کرد: دشمنان با ترور و شهید کردن مردم بی گناه و ایجاد اخلال در امنیت دنبال ناامید کردن مردم هستند در حالیکه ایجاد امنیت به عنوان یک تکلیف مورد توجه دولت است.

اسماعیلی افزود: این اقدام تروریستی توسط افراد با نشان و با پشتیبانی آمریکای جنایتکار و مجری عملی آن رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

گشایش نخستین کتابخانه تخصصی کودکان در زنجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این سفر یکروزه در کتابخانه سید افضل موسوی زنجان حضور یافت و در آیین بهره برداری از بخش «هدهد سفید» (بخش کودک) این کتابخانه با بیان اینکه کودکان، مهمترین جامعه مخاطب ما در حوزه کتابخانه هستند، گفت: در همه کتابخانه های کشور، بخشی برای کودکان و نوجوان پیش بینی شده است.

اسماعیلی افزود: با کمک نهاد کتابخانه ها در دور جدید مجموع کتابخانه های تخصصی برای کودکان با عنوان هدهد سفید در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: کتابخانه های عمومی مهمترین جایگاه گسترش فرهنگ کتابخوانی است و امروز ۱۰ میلیون نفر در کشور عضو کتابخانه هستند که از این شمار، سه میلیون نفر اعضای فعال محسوب می‌شوند.

در سفر وزیر ارشاد به زنجان چه گذشت

اسماعیلی گفت: هر جا کتابخانه ای بهره برداری و فعال می شود با موج گسترده ای از مخاطبان مواجه می شویم چرا که در میان همه مجموعه هایی که ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد فعال هستند هیچ مجموعه ای به فرا گیری کتابخانه ها نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر شنبه در برنامه پایانی سفر خود به استان زنجان در نشست تبیینی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در محل فرهنگسرای امام خمینی (ره) حضور یافت و شنوده درد و دل های اصحاب فرهنگ و هنر بود.

اسماعیلی به بیان چندین امار امیدوار کننده از خدمات دولت در بخش فرهنگ و هنر و حمایت از فعالان در این حوزه پرداخت و افزود: چهار هزار خبرنگار عضو صندوق هنر بودند که هم اینک به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیدند و هنگام عضویت آنها در صندوق از خبرنگاران در مورد سلیقه سیاسی، منتقد یا موافق دولت بودن سوالی نشده است.

وی ادامه داد: اعضای صندوق هنر در دولت سیزدهم با افزایش ۴۰ هزار نفری به ۱۰۲ هزار نفر رسید همچنین چهره های قرآنی و چهره های فعال حوزه شعر در این مدت افزایش یافتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با وزارت راه هم همکاری هایی داریم افزود: همه اعضای صندوق هنر در صورت تقاضا برای خرید مسکن می توانند با تسهیلات ویژه، مسکن دریافت کنند.

اسماعیلی گفت: برای حضور در اجراهای صحنه ای (کنسرت) نوروز ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ هزار نفر از کشور خارج شدند اما سال گذشته طی یک‌ماه یک میلیون نفر از داخل کشور برای حضور در کنسرت در ایران شرکت کردند که تاکنون سابقه نداشته است.
وی ادامه داد: میزان فروش برخی فیلم های سینمایی به سه هزار میلیارد ریال رسیده است در حالیکه آغاز به کار دولت سیزدهم این عدد زیر ۵۰۰ میلیارد ریال بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال سینمای ایران در حال ۱۰ هزار میلیارد ریالی شدن با ۳۰ میلیون مخاطب است.

اسماعیلی یادآوری کرد: ۵۷۰ سینما تا ابتدای دولت سیزدهم ساخته شده است این در حالی است که میزان سینماها تا پایان سال به ۹۰۰ و تا پایان دولت سیزدهم به یک هزار سینما می رسد.

۱۰۰ هزار طرح بلاتکلیف میراث دولت گذشته

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۱۰۰ هزار طرح نیمه تمام و بلاتکلیف از دوره های قبل به دولت سیزدهم رسیده که بار سنگین مالی به این دولت تحمیل کرده است.

محمد مهدی اسماعیلی افزود: طرح های مهم و نیمه تمام حوزه فرهنگ و هنر به ۵۰۰ طرح می رسد که طی ۲ سال گذشته ۲۰۰ طرح مهم با حمایت دولت بهره برداری شد و تا پایان دولت سیزدهم هم ۳۰۰ طرح باقی مانده تکمیل و افتتاح می شود.

در سفر وزیر ارشاد به زنجان چه گذشت

اسماعیلی گفت: اتفاقات خوبی در دور نخست سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت رخ داد برای نمونه در شهرستان ایجرود از توابع زنجان بیش از ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شد.

وی افزود: دولت سیزدهم در سفرهای استانی بنا دارد که مسایل و مشکلات را حل کند که بخشی از این مشکلات از دولت گذشته به ارث رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برای نمونه یک مجتمع فرهنگی و هنری در شهر زرین آباد سالها معطل مانده بود که با همت مسئولان این طرح جزو مصوبات دور نخست سفر قرار گرفت و امروز بهره برداری شد.

اسماعیلی افزود: به مردم شهر زرین آباد قول دادم که مجتمع فرهنگی هنری این شهر به سالن سینما تجهیز شود تا مردم بتوانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

در سفر به استان زنجان حجت‌الاسلام کمال خداداده رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و سید باقر میرعبداللهی معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha