۱۷ دی ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85346097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای زنجان ۹ درجه کاهش یافت

۱۷ دی ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبر: 85346097
دمای هوای زنجان ۹ درجه کاهش یافت

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:‌ دمای هوای فعلی شهر زنجان منفی ۶ درجه است که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۹ درجه کاهش یافته است.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی از روز گذشته در استان فعال بود که بر اثر فعالیت آن بیشترین بارش ها از ایستگاه چورزق با هشت میلیمتر گزارش شد.

وی یادآور شد: امروز شرایط پایداری در استان حاکم است و آسمان اغلب نقاط استان صاف و گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

سلطانی اظهار داشت: دوشنبه و سه شنبه هفته جاری نیز آسمان نیمه ابری است که بعدازظهرها با وزش باد همراه می شود.

وی ادامه داد: از شب چهارشنبه سامانه بارشی دیگری در استان فعال خواهد شد که فعالیت خود را با بارش های پراکنده آغاز می کند و روزهای پنجشنبه و جمعه صبح نیز همچنان فعال خواهد بود.

سلطانی گفت: طی شبانه روز گذشته شهر سجاس با منفی ۱۱ درجه سردترین ایستگاه و شهر زنجان با منفی ۶ درجه سومین مرکز استان سرد کشور گزارش شد.

وی با بیان اینکه صبح فردا /دوشنبه/ نیز هوای نسبتا سردی در استان حاکم است و روزهای پایانی هفته دمای هوا به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی ۶ و پنج درجه، ابهر منفی چهار و ۹، خرمدره منفی ۲ و چهاردرجه، آببر چهار و ۱۵ درجه، سلطانیه منفی هشت و پنج درجه، قیدار منفی ۶ و پنج درجه و ماهنشان منفی چهار و ۱۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha