۱۷ دی ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85346125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۹ طرح ورزشی خراسان‌شمالی در حال ساخت است

۱۷ دی ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبر: 85346125
۵۹ طرح ورزشی خراسان‌شمالی در حال ساخت است

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: ۵۹ طرح ورزشی در مناطق شهری و روستایی استان در حال ساخت است.

داوود خدابنده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۳۲ فضای ورزشی در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی با هدف بهره مندی این قشر از امکانات ورزشی در حال ساخت است.

وی افزود: این طرح های ورزشی از ۴۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق اعتبارات در دولت سیزدهم روند تکمیل آنها شدت گرفته است.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سالن ۶ هزار نفری بجنورد با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از طرح های شاخصی است که سال ها به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبارات نیمه تمام رها شده بود اما از یکسال گذشته روند تکمیل آن آغاز شده است.

به گفته خدابنده؛ ۲۲۲ فضای ورزشی روستایی و شهری در خرسان شمالی برای استفاده ورزشکاران وجود دارد.

وی با بیان اینکه ساخت سالن استاندارد برای رشته تنیس روی میز در خراسان شمالی ضروری است، گفت: اخیرا جانمایی سالن تنیس روی میز در بجنورد انجام شد و به زودی روند ساخت آن آغاز می شود.

خدابنده افزود: بخشی از اعتبارات ساخت این سالن ورزشی را فدراسیون تنیس روی میز تامین خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، سرانه فضای ورزشی استان با بهره برداری از هشت هزار و ۱۳۸ متر مربع طرح ورزشی در دولت سیزدهم به ۵۲.۳۸ سانتی متر رسیده است.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۲۲ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha