۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85346132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان، وعده ای که عملیاتی شد

زنجان - ایرنا - در دومین سفر پر خیر و برکت رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان اتفاقات خوبی به وقوع پیوست که از مهم ترین آن بهره برداری از هفت هزار و ۸۸۳ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف بود که این رخداد بارقه امیدی در مردم استان ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سفرهای استانی فرصت بسیار خوبی است تا اقدامات و کارهای انجام گرفته مربوط به مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور بررسی و رصد، موانع و مشکلات برطرف و نقاط قوت تقویت شود تا بتوان حرکت های بهتر و تاثیر گذاری را در راستای توسعه شاخص های مختلف انجام داد.

بر این اساس دور دوم سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان زنجان در حالی به وقوع پیوست که یکی از دستاوردهای مهم آن در حوزه راه و شهرسازی بود، هر چند این حوزه با چالش هایی نیز مواجه است اما همت و تلاش دولتمردان و مسوولان استانی در راستای کاهش هرچه بیشتر موانع و اقدامات لازم و موثر است.

یکی از مطالبات جدی شهروندان زنجانی واگذاری واحدهای مربوط به نهضت ملی مسکن بود که در این ارتباط مسائل و مشکلات مانعی برای به سرانجام رسیدن وعده ها نشد و این مهم در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به همراه وزیر راه وشهر سازی در افتتاح پروژه های مسکن نمود یافت.

افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان، وعده ای که عملیاتی شد

۷۸۸۳ واحد مسکونی در زنجان با حضور رییس جمهور بهره برداری شد

هفت هزار و ۸۸۳ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف در دومین سفر استانی رئیس جمهور در آیینی با حضور آیت الله رئیسی در استان زنجان به بهره برداری رسید.

در این آیین یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در قالب زمین‌هایی ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار شد.

در بخش خودمالکی و بخش خصوصی نیز یک هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی به مرحله بهره برداری رسید.

از مجموع این‌ خانه ها، ۷۷۰ واحد مربوط به بخش نوسازی در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری و چهار هزار واحد مسکونی نیز مربوط به بخش روستایی است که امروز به بهره برداری رسید.

در راستای طرح قانون جوانی جمعیت نیز در این طرح برای ۷۰۰ متقاضی، زمین رایگان به مشمولان قانون جوانی جمعیت در زنجان واگذار شد و همچنین ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی آماده سازی و واگذار شد.

https://irna.ir/xjPrxN

افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان، وعده ای که عملیاتی شد

بذرپاش : زنجان در پروژه نهضت ملی مسکن پیشرفت خوبی دارد

وزیر راه و شهرسازی به وضعیت نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان در نهضت مسکن پیشرفت خوبی دارد.

مهرداد بذرباش روز شنبه در دومین سفر استانی رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت به زنجان افزود: امروز با حضور رئیس جمهور در زنجان شاهد بهره برداری بیش از هفت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی هستیم.

به گفته وی عملیات آماده سازی و تحویل ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی نیز آغاز شد و ۱۰ هزار قطعه نیز سال آینده به مردم تحویل داده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز همچنین هفتصدمین قطعه زمین تحویلی بابت طرح جوانی جمعیت با حضور رئیس جمهور تحویل مردم شد.

وی افزود:‌ بازدید از طرح خط دوم ریلی قزوین به زنجان انجام شد، این محور ۱۸۰ کیلومتری بخش زیادی از آن پیشرفت دارد و امیدواریم بتوانیم تا انتهای سال آینده این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

https://irna.ir/xjPrLs

افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان، وعده ای که عملیاتی شد

احداث ۲ هزار واحد مسکونی شهری در طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در زنجان

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دوهزار واحد مسکونی شهری در طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در استان زنجان آغاز شده است، گفت: ۱۳۴ واحد آن به بهره برداری رسیده و تا خرداد ماه سال آینده مابقی نیز به مرحله نهایی می رسد.

در دوازدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور پروژه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن در مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به پروژه های آماده بهره برداری گفت: در خصوص نهضت ملی مسکن شهری دوهزار واحد را شروع کردیم که ۱۳۴ واحد آن در جمع واحدهایی است که امروز به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی مابقی واحدها پیشرفت ۵۵ درصدی دارد که تا خرداد ماه سال آینده به مرحله نهایی خواهد رسید.

https://irna.ir/xjPrRw

افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان، وعده ای که عملیاتی شد

بذرپاش: دوبانده کردن راه‌آهن زنجان- قزوین به ۱۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که تکمیل مسیر دوم راه‌آهن زنجان - قزوین به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت که با تخصیص منابع و اعتبارهای مورد نیاز سال آینده این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

مهرداد بذرپاش روز شنبه در دور دوم سفر استانی رییس جمهور و دولت سیزدهم به استان زنجان در جریان بازدید از روند اجرایی پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، در جمع خبرنگاران، افزود که یکی از اولویت ها و برنامه های دولت سیزدهم تکمیل گذرگاه شرقی- غربی ریلی کشور با هدف افزایش ظرفیت آن است تا ظرفیت جابه‌جایی راه آهن کشور به دوبرابر افزایش یابد.

وی به پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین اشاره و بیان کرد که این طرح با هدف افزایش ظرفیت در دست ساخت است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد که مسیر ریلی زنجان به قزوین برای بخش بار و مسافر پرتردد است و در این راستا دو خطه کردن این راه آهن می‌تواند بخش بزرگی از نیاز شبکه ریلی کشور را در این حوزه تامین و مرتفع کند.

بذرپاش با بیان اینکه این خط نیاز به دو خطه شدن دارد و زیرسازی ۱۸۰ کیلومتر از آن انجام شده و برخی قسمت‌های روسازی نیز به پایان رسیده است، افزود که از ۱۰ ایستگاه کنونی در مسیر راه‌ آهن زنجان به قزوین، چهار ایستگاه زیرسازی شده است.

https://irna.ir/xjPrXY

افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان، وعده ای که عملیاتی شد

بذرپاش: کشور پس از هشت سال رکود دوباره به تولید مسکن بازگشته است

وزیر راه‌وشهرسازی در آیین تکمیل هفت هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن گفت که کشور پس از ۸ سال رکود،‌ دوباره به تولید مسکن بازگشته است.

مهرداد بذرباش روز شنبه در دومین سفر استانی رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت به زنجان در آیین تکمیل هفت هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن افزود: در دو سال گذشته از ۲۷ هزار واحد مسکن هدف‌گذاری‌شده برای استان، ۲۰ هزار واحد آن در مرحله عملیات ساخت قرار گرفته است.

هفت هزار و ۸۸۳ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف روز شنبه در دومین سفر استانی رئیس جمهور در آیینی با حضور آیت الله رئیسی در استان زنجان به بهره برداری رسید.

https://irna.ir/xjPrJb

افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان، وعده ای که عملیاتی شد

نوسازی بیش از ۵۵ هزار واحد مسکونی بافت‌های فرسوده در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بیش از ۵۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در دولت سیزدهم نوسازی شد.

محمد آیینی روز شنبه در دومین سفر استانی رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت به زنجان افزود : امروز همزمان با سفر هیات دولت به استان زنجان و با احتساب بهره‌برداری از ۷۷۰ واحد نوسازی مسکن در این استان، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵۵ هزار و ۷۱ واحد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

آیینی افزود: همچنین ، با واگذاری چهار واحد مسکونی به چهار خانوار ساکن در محله کوی فلسطین زنجان، طرح کلید به کلید آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۲۰۰ و ۳ هزار واحد در دست نوسازی بوده که بیش از ۱۸۲ هزار واحد از آن در این دولت شروع شده است.

https://irna.ir/xjPrFf

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha